فونیکسریمکسبهتام

جدیدترین ارزیابی کیفیت وانت های داخلی

عصر خودرو- در حالی که برای آخرین بار وانت در سطح کیفی چهار ستاره در گزارش ارزیابی کیفی خودروهای داخلی دیده شد، اردیبهشت ماه سال جاری بود و پس از آن همان روال سه ستاره و متاسفانه تک ستاره ادامه داشت؛ حال اما مجدد در ارزیابی وانت‌های تولیدی شهریورماه وانت نیوپیکاپ فوتون دیزلی موفق به کسب چهار ستاره از پنج ستاره کیفی شده است.

جدیدترین ارزیابی کیفیت وانت های داخلی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، علیرغم اینکه طی چند سال اخیر برای اولین بار در اسفند ماه 1399 و برای آخرین بار اردیبهشت ماه 1400 وانت در سطح کیفی چهار ستاره تولید شد، اما گویا این سطح کیفی برای خانواده وانت‌ها همان دو بار بود و مجددا پای وانت‌های با یک ستاره کیفی به گزارش‌ها باز شد تا اینکه گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) از کیفیت خودروهای تولیدی شهریور ماه، پس از چهار ماه بازهم یک وانت چهار ستاره کیفی را در خود جای داده است.

    در آخرین ارزیابی صورت گرفته از وضعیت کیفیت گروه وانت‌های تولیدی داخل در ششمین ماه امسال، در سطح قیمتی یک، وانت نیو پیکاپ فوتون دیزلی (ایران‌خودرو دیزل) تنه وانت با درجه کیفی چهار ستاره است و پس از آن در همین سطح قیمتی وانت پیکاپ UAZ  (سروپ دیزل مبنا) سه ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده است.

    در گروه قیمتی دو نیز وانتسایپا 151 (سایپا بن‌رو)، وانت کارا 2000 تک‌کابین تیپ 3 و وانت کارا 2000 دوکابین تیپ 3 (بهمن‌موتور) توانسته‌اند سه ستاره کیفی را به خود اختصاص دهند.

    طبق روال سال‌های اخیر پایین‌ترین سطح کیفی در تولید وانت‌ها متعلق به وانتنیسان تک‌سوز آپشنال و وانتنیسان دوگانه‌سوز آشپنال (تولید گروه خودروسازی زامیاد) در سطح قیمتی دو، متاسفانه تنها یک ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب می‌کنند.

    البته بسیار اتفاق خوبی است که تولید وانت زامیادهای تک‌ستاره که تولید اولین نسخه آن در ایران به حداقل 45 سال قبل باز می‌گردد، به شمارش معکوس افتاده است و تا پایان سال از خط تولید خارج و با محصولات جدید جایگزین خواهند شد. این نوع وانت‌های تک ستاره که در پارکینگ این خودروسازی هستند، بایستی مجهز به استاندارد یورو 5 باشند تا شماره‌گذاری شوند؛ لذا بر این‌ اساس آنطور که شنیده می‌شود همچنان تعداد بسیاری از این نوع خودرو در پارکینگ‌ها انبار شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو