فونیکسریمکسبهتام

کاهش فروش خودروهای سوخت فسیلی در اتحادیه اروپا

عصر خودرو- بر اساس داده های منتشر شده توسط انجمن خودروسازان اروپا ACEA، تقریباً یک خودرو از هر پنج خودروی فروخته شده در این اتحادیه در سه ماهه سوم سال جاری میلادی، از مدل های برقی بوده در حالی که فروش خودروهای سوخت فسیلی کاهش یافته است.

کاهش فروش خودروهای سوخت فسیلی در اتحادیه اروپا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، بر اساس داده های منتشر شده توسط انجمن خودروسازان اروپا  ACEA، تقریباً یک خودرو از هر پنج خودروی فروخته شده در این اتحادیه در سه ماهه سوم سال جاری میلادی، از مدل های برقی بوده در حالی که فروش خودروهای سوخت فسیلی کاهش یافته است.

    انجمن خودروسازان اروپا که نماینده سازندگان بزرگ خودروی سواری، کامیون، وانت و اتوبوس در این قاره محسوب می شود، اعلام کرد که فروش مدل‌های هیبریدی برقی و پلاگین باتری در سراسر اتحادیه اروپا کمتر از 19 درصد از کل فروش را تشکیل می‌دهد.

    بر اساس این گزارش، فروش خودروهای برقی با باتری نزدیک به 57 درصد افزایش یافت و به بیش از 212000 دستگاه رسید، در حالی که مدل های هیبریدی پلاگین تقریباً 43 درصد افزایش یافت و به بیش از 197000 دستگاه رسید.

    گفته می شود که این روند نسبت به روند سال 2020 که فروش از پایینترین سطح خود، سه برابر شده بود، کندتر است.

    این در حالی است که فروش خودروهای بنزینی که هنوز بیشترین فروش را دارند و نزدیک به 40 درصد از کل فروش را تشکیل می دهند، کاهش 35 درصدی را ثبت کردند و بیش از 50 درصد کاهش فروش نیز برای خودروهای دیزلی در سه ماهه سوم سال 2021 گزارش شد.

    کمتر از یک دهه پیش، خودروهای دیزلی بیش از 50 درصد فروش در اتحادیه اروپا را به خود اختصاص می دادند اما اکنون کمتر از 18 درصد از کل خودروهای فروخته شده در سه ماهه سوم 2021 را تشکیل دادند.

    در حالی که خودروسازان باید به اهداف جدید سختگیرانه اتحادیه اروپا برای انتشار کربن دست پیدا کنند، تولیدکنندگان و مصرف کنندگان از یارانه‌های دولتی برای وسایل نقلیه الکتریکی نیز بهره مند می شوند.

    کمیسیون اروپا همچنین با هدف سرعت بخشیدن به افزایش استفاده از خودروهای الکتریکی بدون آلایندگی به عنوان بخشی از یک بسته گسترده اقدامات برای مبارزه با گرمایش جهانی، ممنوعیت خودروهای سوخت فسیلی را از سال 2035 پیشنهاد کرده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم