فونیکسریمکسبهتام

ب ام و محصول آی۴ خود را به جنگ تسلا می فرستد

عصر خودرو- کمپانی خودروسازی ب ام و آلمان، تولید محصول آی۴ ایی درایو ۴۰ و آی ۴ ام۵۰ را آغاز کرد که چیدمان موتور تک و دوگانه دارند و هدف اصلی آن رقابت با تسلا و پولستار۲ است.

ب ام و محصول آی۴ خود را به جنگ تسلا می فرستد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سایپانیوز، قیمت آی4 تک موتور دیفرانسیل عقب ب ام از 56,395 دلار شروع می شود که به ازای هر بار شارژ می تواند 300 مایل [حدود 500 کیلومتر] بپیماید. تحویل این دو ورژن ب ام و آی4 از اوایل سال 2022 به بازار آمریکا شروع خواهد شد.

    تولید انبوه ب ام و برقی آی4 چهار در کوپه همین شنبه ای که گذشت آغاز شد. تولید این خودروی برقی، آغاز فصل جدیدی در راهبردهای برقی سازی محصولات در این کمپانی آلمانی و درست در این زمان حساس است که سیاست های حکومت ها هم گسترش خودروهای بدون آلایندگی است. ساخت و تولید این خودرو در ب ام و بیشتر به منظور رقابت با مدل3 تسلا بوده است. تسلا در حیات خلوت ب ام و، محبوبیت زیادی به دست آورد و به همین دلیل انتظار می رود رقیبی که برای آن تراشیده، در عرصه خودروهای برقی، به یکی از مهم ترین محصولات برقی باتری دار در دهه پیش رو تبدیل شود و اصلاً نباید آن را با آی3 هاچبک ب ام و مقایسه کرد.

    محصول آی4، در خط تولید دو طعم اصلی دارد: یکی آی4 ایی درایو40 [i4 eDrive40] که ورژن تک موتوره دیفرانسیل عقب است و 335 اسب بخار توان دارد و ورژن دوم آن آی4 ام50 [i4 M50] موتور دوگانه دارد که توان آن 469 اسب بخار و گشتاور آن 538 پوند-فوت است و نیروی قوای محرکه به هر چهار چرخ اِعمال می شود که در اصطلاح به آن AWD‌ می گویند. ورژن دوم این محصول یعنی ام50 در 3.7 ثانیه از سرعت صفر به 100 می رسد در حالی که ایی درایو40 به 5.5 ثانیه نیاز دارد. قیمت آی4 ام50 از 66,895 دلار شروع می شود.

    میلان ندلیکوویچ Milan Nedeljković از اعضای هیئت مدیره ب ام و ای جی می گوید: «تا سال 2023 بیش از نیمی از خودروهای تولید شده در کارخانه مونیخ با قوای محرکه برقی خواهند بود. اکثر آنها تمام برقی خواهند بود.»

    کارخانه ب ام و در مونیخ که اکنون آی4 تولید می کند، تقریباً 100 سال عمر دارد بدون آن تغییرات عمده ای نیاز باشد و حدود 90 درصد از خطوط تولید بدنه بدون تغییر باقی خواهد ماند. نصب پک باتری به طور کامل به روش اتوماسیون [بدون دخالت دست] و از زیر انجام می شود.

    پیش از آی4، در این کارخانه مونیخ، ب ام و سری4 گرن کوپه تولید می شد. پیتر وبر Peter Weber مدیر کارخانه مونیخ می گوید: « ما موفق شدیم خودروی جدید را در همان سیستم موجود خود بدون توقف خط تولید یکپارچه سازی کنیم. تیم ما و شرکای مان کار خیره کننده ای انجام دادند. سالن بدنه ما نمونه درخشانی از یک سیستم یکپارچه کارامد،‌ هوشمند و اثربخش است. اکثر فرایندهای تولید ب ام و آی4 از سامانه های موجود بهره برده است.»

    در سال های آتی هم باید منتظر جوانه زدن مدل آی ایکس iX باشیم که برعکس آی4 به هیچ عنوان بر پایه هیچ خودروی بنزینی کنونی نخواهد بود. آی ایکس از همان طرح روی کاغذ از صفر شروع خواهد کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو