فونیکسریمکسبهتام

در کارگروه تنظیم بازار تصویب شد

افزایش سقف ارزش واردات تایر سنگین در زمان ثبت سفارش

عصر خودرو- در آخرین جلسه کارگروه تنظیم بازار در رابطه با تامین لاستیک‌های سنگین از محل واردات، مقرر شد سقف ارزش واردات تایر سنگین برای واردکنندگان در زمان ثبت سفارش به میزان دو برابر میانگین ارزش واردات دو سال اخیر در نظر گرفته شود.

افزایش سقف ارزش واردات تایر سنگین در زمان ثبت سفارش
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، بر اساس مصوبات یکصد و پنجاه و هشتمین جلسه کارگروه تنظیم بازار در رابطه با بررسی نحوه بازرسی و نظارت بر بازار کالاهای اساسی و ضروری بر پایه اطلاعات سامانه جامع تجارت، مقرر شد به دلیل کاهش قابل توجه واردات در نیمه نخست سال جاری، در راستای رفع موانع پیش روی تامین لاستیک‌های سنگین از محل واردات، سقف ارزش واردات تایر سنگین برای واردکنندگان در زمان ثبت سفارش به دو برابر میانگین ارزش واردات در دو سال اخیر در نظر گرفته شود.

    طبق مصوبه قرار است که در صورت ترخیص و رفع تعهد گمرکی، سقف ارزش واردات، قابل استفاده مجدد در همان سال باشد و سقف و سابقه واردکنندگان لاستیک سنگین بصورت سیستمی اعمال شود.

    در رابطه با موضوع موانع پیش روی تامین لاستیک و کاهش واردات آن در نیمه نخست سال جاری لازم به ذکر است که در خردادماه سال جاری، مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرد که گزارش‌هایی از رانندگان درباره مشکلات آن‌ها در زمینه تامین لاستیک از طریق سامانه کالا دریافت و به وزارت صمت انتقال داده‌ شده است.

    از سال 1397 در پی مشکلات ایجاد شده برای رانندگان در تامین لاستیک، سامانه‌ای در سازمان راهداری ایجاد شد و بر اساس میزان پیمایش رانندگان به آن‌ها حواله لاستیک داده می‌شد. واگذاری بدین طریق تا سال گذشته برقرار بوده است. از زمان تبدیل ارز ترجیحی برای تامین لاستیک به ارز نیمایی، تا ابتدای سال جاری نیز  سامانه برقرار بود اما تامین لاستیک به وزارت صنعت، معدن و تجارت واگذار شد و رانندگان باید از طریق سامانه کالا این وزارت‌خانه نیازشان را اعلام می‌کردند؛ اما از ابتدای امسال و با اتمام ذخایر لاستیک‌های ترخیص شده از گمرک، همه نیازها به سمت سامانه کالا وزارت صمت سوق پیدا کرد.  

    لاستیک‌های موجود در این سامانه پاسخگوی نیاز بازار و رانندگان نبود و بر این اساس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به صورت هفتگی جلساتی با حضور وزیر راه و نمایندگان تشکل‌ها داد و مطالبات و مشکلات رانندگان را در زمینه لاستیک، روغن، قطعات و غیره به وزارت صمت اعلام کرد اما آنطور که ادعا شد، وزارت راه تنها منعکس‌کننده این مشکلات بوده است.

    به‌دنبال طرح این موضوع وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی تامین و توزیع لاستیک مورد نیاز رانندگان به منظور شفاف‌سازی وزارت صمت پاسخ داد که پس از ممنوعیت وارداتتایر با ارز 4200 تومانی، واردات با قیمت ارز نیمایی بطور مکفی انجام پذیرفته و هیچگونه اخلال و وقفه‌ای در روند واردات صورت نپذیرفته و موجودی تایر سنگین مطابق نیاز، در انبارها موجود است.

     

    خرید آنلاین انواع لاستیک با نرخ شرکتی و دولتی به همراه بالانس و نصب در محل - هایپرتایر

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو