فونیکسریمکسبهتام

اشکودا امسال به دلیل کمبود تراشه ۲۵۰ هزار خودرو کمتر تولید می‌کند

عصر خودرو- شرکت خودروسازی اشکودا که زیر مجموعه گروه فولکس واگن آلمان است، اعلام کرد که در سال جاری میلادی، به دلیل کمبود جهانی تراشه حدود ۲۵۰ هزار خودرو کمتر از برنامه تولید خواهد کرد.

اشکودا امسال به دلیل کمبود تراشه ۲۵۰ هزار خودرو کمتر تولید می‌کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، شرکت خودروسازی اشکودا  که زیر مجموعه گروه فولکس واگن آلمان است، روز دوشنبه اعلام کرد که در سال جاری میلادی، به دلیل کمبود جهانی تراشه حدود 250 هزار خودرو کمتر از برنامه تولید خواهد کرد.

    این شرکت همچنین پیش بینی کرد که کمبود تراشه در سه ماهه جاری میلادی تثبیت خواهد شد و به تدریج در نیمه دوم سال 2022 مشکلات کاهش خواهد یافت.

    خودروسازان در سراسر جهان امسال مجبور به کاهش شدید تولید خود شده اند چرا که اختلال زنجیره تامین و افزایش تقاضا برای لوازم الکترونیکی مصرفی منجر به کمبود شدید تراشه های مورد نیاز برای دستگاه های الکترونیکی شده است.

    خطوط تولید شرکت اشکودا که در چک مستقر هستند، روز یکشنبه پس از تعطیلی دو هفته ای ناشی از کمبود تراشه به ادامه فعالیت خود ادامه دادند، اما این شرکت روز دوشنبه گفت که همچنان باید تولید خود را در هفته های آینده نیز کاهش دهد.

    این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد: امسال، این شرکت انتظار دارد که تا پایان سال به دلیل کمبود این قطعات نتواند تقریباً 250000 دستگاه خودرو تولید کند.

    بر اساس این گزارش، شرکت اشکودا تأکید کرد که کمبود ریز تراشه در سه ماهه سوم 2021 تأثیر خود را بر تولید این شرکت گذاشت.

    این شرکت همچنین پیش بینی کرد که وضعیت عرضه تراشه ها از سه ماهه چهارم 2021 به بعد ثابت شود و سپس به تدریج در نیمه دوم سال 2022 بهبود یابد.

    شرکت تاتا موتورز، مالک برند جگوار لندرور، نیز روز دوشنبه اعلام کرد که همچنان تحت تأثیر کمبود تراشه قرار دارد و فولکس واگن، شرکت مادر اشکودا، نیز هفته گذشته درباره تأثیر این کمبود بر تجارت خود هشدار داد.

    توماس شیفر، مدیرعامل اشکودا در مصاحبه‌ای که روز دوشنبه منتشر شد، گفت که انتظار می‌رود که این شرکت پس از کاهش‌های قبلی، در صورت در دسترس بودن قطعات، با «تقریباً ظرفیت کامل» در ماه‌های نوامبر و دسامبر تولید داشته باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو