فونیکسریمکسبهتام

افزایش صادرات بنزین آمریکا به رغم گرانی قیمت

عصر خودرو- در حالی که دولت آمریکا نگران قیمت بالای بنزین است و حتی از اوپک پلاس برای افزایش تولید نفت درخواست کرده است، پالایشگاههای آمریکایی امسال بیشترین میزان بنزین را در سه سال اخیر صادر کرده اند.

افزایش صادرات بنزین آمریکا به رغم گرانی قیمت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، صادرات بنزین آمریکا در هشت ماه نخست امسال به 802 هزار بشکه در روز افزایش یافت که بالاترین میزان برای این دوره از سال 2018 پیش از شایع شدن پاندمی به شمار می رود. همزمان رانندگان آمریکایی بالاترین قیمت از سال 2014 به این طرف را برای خرید بنزین پرداخت می کنند. تقاضای خارجی برای بنزین همچنان رو به افزایش خواهد بود زیرا مکزیک که بزرگترین واردکننده بنزین آمریکاست، همچنان در مراحل ابتدایی خروج از پاندمی ویروس کروناست.

    نرخ بالای صادرات بنزین آمریکا تصویر کلی از تقاضای جهانی برای نفت را نشان داده و محدودیتهای دولت بایدن برای کنترل قیمتها را بارز می‌کند. جنیفر گرانهولم، وزیر انرژی آمریکا اعلام کرده که دولت در حال بررسی برداشت از ذخایر نفت استراتژیک است اما شرکت مشاوره انرژی اسپکتس بر این باور است که اقدام مذکور تنها یک راهکار موقتی برای کمبود عرضه در بازار است.

    اکثر صادرات بنزین ایالات متحده به آمریکای لاتین می رود. پالایشگاهها 139 هزار بشکه در روز به برزیل ارسال کردند که بالاترین حجم از سال 1945 به این طرف محسوب می شود. مکزیک که بزرگترین خریدار خارجی بنزین آمریکاست، هنوز به سطح پیش از شیوع کووید 19 بهبود پیدا نکرده اما با بهبود اقتصاد از تبعات پاندمی، در مدت دو سال آینده احیا خواهد شد.

    بر اساس گزارش بلومبرگ، افزایش قیمت بنزین برای مصرف کنندگان تنها مشکل آمریکا نیست. افزایش قیمت دلار به حدی قوی بوده که واردات بنزین کشورهای آمریکای لاتین را به یکباره بسیار گرانتر کرده است. قیمت بنزین در برزیل امسال 46 درصد رشد کرده و به بالاترین حد از سال 2013 رسیده است. قیمت بنزین در مکزیک به حدی بالاست که بعضی از شهروندان مکزیکی ممکن است روز دوشنبه که مرزها بازگشایی می شوند، به آمریکا بروند تا باک خودروهایشان را پر کنند.

    انتهای پیام

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو