فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس راهور ناجا:

ریالی از اعمال جریمه‌ها به افسران و درجه‌داران تعلق نمی‌گیرد

عصر خودرو- رئیس پلیس راهنمایی رانندگی ناجا تاکید کرد که ریالی از محل اعمال جریمه به افسران و درجه‌داران تعلق نمی‌گیرد.

ریالی از اعمال جریمه‌ها به افسران و درجه‌داران تعلق نمی‌گیرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، سردار سید کمال هادیان‌فر در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) و در جریان بررسی کلیات لایحه اصلاح قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی اظهار کرد: تبصره‌های 1 و 2 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی فرصت 10 ساله‌ای به نیروی انتظامی داد که با توجه به کمبود نیرو از درجه‌داران با شرایط خاص استفاده کنند و در همین ایام هم دوربین‌ها و سامانه‌ها تجهیز شود، این اتفاق به دلیل کمبود منابع رخ نداد، از ابتدای اجرای این طرح از 6000 نفر از سربازان و درجه‌داران استفاده شد که اکنون این تعداد به 1200 نفر از درجه‌داران و سربازان رسید و طبیعتا در طول پنج سال آینده کمتر هم خواهد شد.

    وی ادامه داد: در کل کشور 4500 دوربین ثبت تخلف در راه‌های اصلی و شهرها وجود دارد، فقط در 7 شهر کشور دوربین ثبت تخلف است که 49 درصد دوربین‌ها معیوب بوده و کار نمی‌کند.

    رئیس پلیس راهنمایی رانندگی ناجا اظهار کرد: طبق قانون، وزارت راه و شهرسازی مسئول توسعه دوربین‌ها است که باید بحث توسعه را از وزارت راه و شهرسازی پیگیر شد، ولی ریالی از محل اعمال جریمه به افسران و درجه‌داران تعلق نمی‌گیرد و به خزانه می‌رود 30 درصد آن برای شهرداری، 30 درصد وزارت راه و شهرسازی، 20 درصد صندوق خسارت‌های بدنی بیمه مرکزی و 20 درصد برای حوزه توسعه فرهنگ رانندگی است، با این وجود طبق گزارش‌ها بخش زیادی از این پول‌ها هم به دستگاه‌ها واریز نشده است.

    هادیان‌فر تصریح کرد: 178 کد جریمه وجود دارد که فقط سربازان آموزش دیده آن را اعمال می‌کنند و درجه‌داران به 61 کد دیگر رسیدگی کرده و دادن نمره منفی در صلاحیت سربازان نیست.

    وی در پایان با اشاره به انتقادهایی مربوط به ساعات ممنوعیت تردد شبانه اظهار کرد که ما در این موضوع نقشی نداریم و تنها به عنوان ضابط عمل می‌کنیم، این موضوع مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو