فونیکسریمکسبهتام

عضو شورای شهر تهران :

بخش عمده دوربین‌های کنترل سرعت بزرگراهی از رده خارج شده است

استفاده از چند نوع سیگنالینگ، مترو را دچار مشکل کرده است

عصر خودرو- قائمی با اشاره به لزوم تشکیل کمیسیون هوشمند سازی گفت: نگهداشت ها در چند سال اخیر دچار اختلال بوده و ضعف جدی در ITS (برنامه ریزی سیستم های حمل و نقل هوشمند) شهری داریم. شهروندان متوجه می شوند بسیاری از چراغ ها دچار اشکال هستند. شمارندگان معکوس خیابان ها یا از کار افتاده یا بخشی از تصویر آن سوخته و بخش عمده دوربین های کنترل سرعت بزرگراهی از رده خارج شده است.

بخش عمده دوربین‌های کنترل سرعت بزرگراهی از رده خارج شده است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از برنا، علی اصغر قائمی، عضو شورای شهر ششم با اشاره به پیشنهاد تشکیل کمیسیون فناوری، نوآوری و شفافیت در شورای شهر تهران گفت: تشکیل این کمیسیون هنوز در دستور کار است و دنبال خواهیم کرد.

    او افزود: علت اینکه این بحث تا الان مطرح نشده، به دلیل این است که صبر کرده ایم شورا کار خود را شروع و استقرار پیدا کند تا برخی کارگروه ها تعیین تکلیف شود. تقریبا به نظر می آید فصل این موضوع رسیده است.

    قائمی در خصوص بودجه ای که برای تشکیل این کمیسیون بنا هست در نظر گرفته شود، گفت: تشکیل کمیسیون جدید نیاز به بودجه ندارد. وظیفه کمیسیون این است که برنامه های مصوب سالانه و پنج ساله را با قوت بیشتری پیگیری کند و اگر شاخص ها، راهبردها و اهداف نیاز به بررسی بیشتر دارد آن را پیگیری کند. کمیسیون بیشتر وظیفه نظارت را خواهد داشت.

    عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل با اشاره به هوشمندسازی حوزه حمل و نقلی اظهار کرد: تمام سیستم های کنترل هوشمند شهرداری تهران زیر شاخه هوشمندسازی حوزه حمل و نقلی است. کنترل چراغ های راهنمایی رانندگی، دوربین های تصویری سطح شهر، دوربین های کنترلی بزرگراهی، سیستم های پرداخت خرد در حوزه حمل و نقل و موضوع سیگنالینگ در این حوزه فعال خواهد بود.

    قائمی با اشاره به لزوم تشکیل کمیسیون هوشمندسازی ادامه داد: به نظر می رسد که نگهداشت ها در چند سال اخیر دچار اختلال بوده و ضعف جدی در ITS (برنامه ریزی سیستم های حمل و نقل هوشمند) شهری داریم. شهروندان متوجه می شوند بسیاری از چراغ ها دچار اشکال هستند. شمارندگان معکوس خیابان ها یا از کار افتاده یا بخشی از تصویر آن سوخته و بخش عمده دوربین های کنترل سرعت بزرگراهی از رده خارج شده است.

    او افزود: هر محصولی نیاز به نگهداشت و طول عمر مفید و موثری دارد. چون به نگهداشت کمتر توجه شده این آسیب ها بیشتر می شود و سعی می شود حداقل مشکل به وجود آمده رفع شود تا به طرح های توسعه برسیم.

    عضو شورای شهر ششم در رابطه با برخی مشکلات در سیستم سیگنالینگ مترو، گفت: سیگنالینگ مترو سلسله تجهیزات ابزار دقیق است که وظیفه کنترل و تردد قطارها را بر عهده دارد و طبیعتا پذیرفتنی نیست که دچار خطا شود چون ممکن است با حوادث جبران پذیر مواجه شویم.

    عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه سیستم های سیگنالینگ موجود در تهران متعدد هستند و باید یکپارچه شوند، اظهار کرد: استفاده از محصول داخلی باید با احتیاط های لازم صورت گیرد. قطعا از محصول داخلی حمایت می کنیم اما محصولی که حدنصاب های مطلوب را داشته باشد تا جایگزین ابزارهای فعلی شود از این رو بدون دردسر و نگرانی جایگزین وضعیت حاضر شود.

    قائمی در رابطه با اختلالات مترو تهران و توقف های بسیار زیاد آن طی هفته های اخیر گفت: جزئیات آن را نمی دانم. نیاز به واردات وجود ندارد بلکه تنها سیگنالینگ باید یکپارچه شود. برای 8 خط مترو سه نوع سیگنالینگ استفاده می شود که این امر مرکز فرمان مترو را دچار مشکل می کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۳ روز پیش
        آرشیو