فونیکسریمکسبهتام

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

در ممنوعیت واردات خودرو تجدیدنظر شود

عصر خودرو- عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: باید در ممنوعیت واردات خودرو به کشور تجدیدنظر صورت بگیرد و همچنین انحصار خودروسازان داخلی در بازار شکسته شود.

در ممنوعیت واردات خودرو تجدیدنظر شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، سید کریم حسینی با انتقاد از قیمت‌گذاری خودسرانه شرکت‌های خودروساز داخلی، در خصوص واگذاری قیمت خودرو به ستاد تنظیم بازار، اظهار کرد: در بحث بازار خودرو، باید برنامه جدیدی از سوی وزارت صمت برای مدیریت بازار، کنترل قیمت‌ها و افزایش کیفیت ارائه شود زیرا تفاوت قیمت خودرو در بازار و کارخانه‌ها، اصلا قابل قبول نیست و اثرات بسیار منفی بر روی مردم گذاشته است.

    وی افزود: قیمت‌گذاری دستوری با شرایط و اصول اقتصادی، متناسب نیست اما انحصار به وجود آمده در بحث خودروسازان نیز مورد پذیرش ما نیست و از این رو باید در ممنوعیت واردات خودرو به درون کشور تجدیدنظر شود. همچنین شرکت‌های خودروساز داخلی نیز باید کیفیت تولیدات خود را ارتقا دهند.

    نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید انحصار خودروسازان داخلی در بازار شکسته شود، گفت: نمایندگان مجلس به جد در حال پیگیری بحث واردات خودرو هستند تا شرایط بازار خودرو از وضعیت کنونی بهتر شود.

    حسینی ادامه داد: اینکه باید از تولید داخلی حمایت شود یک اصل ثابت است اما این مساله دلیل نمی‌شود تا شرکت‌های خودروساز خودسرانه قیمت محصولات خود را بالا ببرند. افزایش قیمت‌ خودروها در چند روز گذشته نیز بدون مجوز بود که خوشبختانه از سوی رئیس جمهور ملغی شد.

    وی افزود: متاسفانه تجربه‌ای که از فروش شرکت‌های خودرو در ماه‌های اخیر داشته‌ایم، تجربه خوبی نیست و چیزی که در قرعه‌کشی‌ها و ثبت‌نام‌ها ارائه می‌شود اثری در حل مشکلات مردم و بازار ندارد.

    عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت فعلی بازار خودرو و عملکرد خودروسازان داخلی اصلا وضعیت خوبی نیست و باید نسبت به ساماندهی بازار خودرو و شرایط فعلی از سوی وزارت صمت اقدام شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو