فونیکسریمکسبهتام

مرجوع شدن خودروهای بدون ثبت سفارش منتفی شد؟

دستور جدید خاندوزی و زمزمه ترخیص خودروهای لوکس

عصر خودرو- گمرک پیش نویس ترخیص خودروهای رسوبی را تنظیم کرده است. این درحالی است که اخیرا کمیسیون اصل نود مجلس بر مرجوع شدن این خودروها که عمدتا ثبت سفارش معتبری ندارند تاکید کرده است.

دستور جدید خاندوزی و زمزمه ترخیص خودروهای لوکس
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از تسنیم، اخیرا اعلام شد که وزیر اقتصاد  موضوع ترخیص خودروهای رسوبی را به گمرک سپرد و پس از بررسی‌های لازم، پیش نویس مصوبه‌ای را در خصوص خودرو‌هایی که قبل از ممنوعیت به بنادر و گمرکات رسیدند تنظیم شده که هم اکنون در حال طی مراحل در سازمان‌ها و مراجع مربوط است تا پیش نویس را تایید کنند و پس از آن در کمیسیون‌های مختلف مطرح و سپس به هیئت وزیران برود که اگر هیئت وزیران آن را تصویب و ابلاغ کند، که در این صورت طبق اعلام گمرک شاهد ترخیص خودرو‌های باقیمانده در بنادر و گمرکات خواهیم بود.

    در این پیش نویس بر صدور ثبت سفارش برای خودرو‌هایی که قبل از 16 دی 97 به بنادر و گمرکات رسیده تصریح شده است یعنی اگر مالکان خودرو‌ها دارای قبض انبار قبل از 16 دی 1397 باشند وزارت صمت در یک پیش نویس موظف شده که به صدور ثبت سفارش اقدام کند ضمن اینکه برای سایر خودرو‌ها هم تمدید ثبت سفارش صورت می‌گیرد و با اظهار منشا ارز این خودرو‌ها به بانک مرکزی، تشریفات لازم در خصوص کد رهگیری بانک انجام می‌شود و به محض صدور کد رهگیری بانک و اخذ و ارائه مجوز‌های قانونی از جمله استاندارد، این خودرو‌ها از گمرک ترخیص خواهد شد.

    گفتنی است، نصرالله پژمان‌فر ، نایب رئیس اول کمیسیون  اصل نود در مکاتبه با  مهدی میراشرفی، رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران  نوشت، با احترام پیرو دعوتنامه شماره 1220881 مورخ 1400.08.12 با موضوع واردات کامیون های کارکرده و جلسه مورخ 1400.08.17 این مرجع که حسب مصوبات آن مقرر گردید گمرک ایران نسبت به ترخیص کامیون هایی که مراحل ثبت سفارش آنها به صورت قانونی طی شده با دقت در مورد سایر شرایط که در مقررات از نظر محیط زیست و استاندارد و خدمات پس از فروش آمده است اقدام عاجلی انجام دهد و خودروهای فاقد ثبت سفارش را کلاً مرجوع نماید. خواهشمند است دستور فرمایید از آخرین اقدامات به عمل آمده این مرجع را مطلع نمایید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو