فونیکسریمکسبهتام

کدام خودروها در آمریکا سخت‌تر فروش می‌روند؟

عصر خودرو- هنوز آثار شوم کمبود تراشه روی فروش خودروهای نو و دست‌دوم سایه انداخته است و در خیلی از خودروسازان دنیا همچنان توقف خط تولید، کمبود در انبار، نایاب شدن بعضی از مدل‌ها ادامه دارد.

کدام خودروها در آمریکا سخت‌تر فروش می‌روند؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از سایپانیوز، با اینکه نمایندگی‌ها برخی از خودروهای پرتقاضا را ندارند و تقاضا برای خودروهای نو و دست‌دوم همچنان بالا است، برخی از خودروها همچنان در کف نمایندگی‌ها خاک می‌خورند. این خودروهایی که به سادگی به فروش نمی‌روند می‌توانند فرصت پس‌انداز مناسبی برای خریداران باشند.

    تحلیل 250 هزار خودروی نو و دست دوم فروخته شده در ماه اکتبر سال 2021 توسط ایسیکارز‌ نشان می‌دهد‌ به‌طور متوسط یک خودروی نو حدود 32 روز طول می‌کشد که سر از پارکینگ منازل در بیاورد. این رقم برای خودروهای دست دوم حدود 45 روز محاسبه شده است. در ماه اکتبر در مقایسه با ماه سپتامبر سرعت فروش خودروها کندتر شده است. در ماه سپتامبر متوسط زمان مورد نیاز برای خودروهای نو حدود 5/ 24 روز و خودروهای دست دوم حدود 33 روز بود.

    کندترین فروش خودروی نو در اکثر ایالت‌ها نیسان آلتیما است. (حداقل 4 ایالت)

    در 18 ایالت سرعت فروش خودروهای سدان کند شده است.

    در 23 ایالات هم فروش در سگمنت شاسی بلند دست دوم کند شده است.

    کندترین فروش خودروی دست دوم در اکثر ایالت‌ها ب‌ام‌و سری 5 است.

    طولانی شدن زمان فروش این مدل از خودروها به چند عامل بستگی دارد، یکی آنکه عرضه آنها خیلی بیشتر از تقاضای موجود در بازار است، دلیل دیگر آن قیمت بسیار بالای آنها است و یکی دیگر از دلایل مهم این است که آن خودرو محبوبیت چندانی نسبت به رقبا ندارد. اگر مشتریان و خریداران بدانند که یک خودرو چقدر کف پارکینگ نمایندگی منتظر مشتری مانده، به چانه‌زنی مشتری کمک می‌کند، نمایندگی هم برای فروش این خودروها دستپاچه‌تر عمل می‌کند.  برای برخی از خریداران خودرو قیمت خودرو هنگام فروش و میزان آن خیلی مهم است و باید این موضوع را هم در نظر بگیرند. خودروهایی که دیرتر به فروش می‌روند ممکن است به‌طور کلی از محبوبیت پایین‌تری برخوردار باشند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم