فونیکسریمکسبهتام

عضو کمیسیون صنایع و معادن:

خودرو بدون واسطه به دست مصرف کننده برسد

عصر خودرو- نمایندگان مجلس شورای اسلامی مخالف قیمت گذاری دستوری خودرو که یک کالای اساسی برای مردم محسوب می‌شود، هستند.

خودرو بدون واسطه به دست مصرف کننده برسد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، نماینده مردم بوئین زهرا و آبگرم در مجلس شورای اسلامی گفت: مصوبه مجلس درباره واردات خودرو به طور قطع به اشتغال و تولید خودروسازان آسیبی وارد نمی‌کند و کمیسیون صنایع درصدد واردات مدیریت شده خودرو بدون فشار به منابع ارزی است.

    روح الله عباس‌پور افزود: کمیسیون صنایع و معادن درمجلس یازدهم به منظور تامین نظر شورای نگهبان، طرح سامان‌دهی صنعت خودرو را اصلاح کرد که براساس آن خودرو به صورت محدود و با توجه به نیاز کشور وارد شود. بر این اساس در این مصوبه منابع ارزی مورد نیاز برای واردات خودرو از طریق ارز منشاء خارجی و صادرات قطعات خودرو تامین می‌شود.

    وی در ادامه به قیمت گذاری دستوری اشاره کرد و گفت: دیدگاه‌ها درباره قیمت‌گذاری دستوری مختلف است اما نمایندگان مجلس شورای اسلامی مخالف صددرصدی قیمت گذاری دستوری خودرو که یک کالای اساسی برای مردم محسوب می‌شود، هستند.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن عنوان کرد: اگر قیمت خودرو واقعی و نه بر اساس قیمت‌های دستوری باشد به طور قطع دست دلالان و اشخاصی که از خودرو به عنوان یک کالای سرمایه‌ای استفاده می‌کنند، کوتاه‌ خواهد شد و خودرو بدون واسطه به دست مصرف‌کننده نهایی خواهد رسید.

    عباس‌پور خاطر نشان کرد: طرح عرضه خودرو در بورس کالا طرح جدیدی است که نیازمند بررسی بیشتری است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم