فونیکسریمکسبهتام

آمار تلفات تصادفات همچنان صعودی است

عصر خودرو- سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد: طی هفت ماهه سال جاری ۱۰ هزار و ۲۶۶ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند.

آمار تلفات تصادفات همچنان صعودی است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از  اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، در هفت ماهه سال جاری 10 هزار و 266 نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، 9.2 درصد بیشتر شده است. از کل درگذشتگان تصادفات، هشت هزار و 290 نفر مرد و یکهزار و 976 نفر زن بودند.

    بر اساس این گزارش در هفت ماهه امسال استان‌های فارس با 827، تهران با 706 و سیستان و بلوچستان با 667 فوتی بیشترین و استان‌های ایلام با 80، کهگیلویه و بویراحمد با 145 و قم با 147 فوتی کمترین آمار تلفات حوادث رانندگی را داشتند.

    بیشترین تلفات مربوط به تصادفات برون شهری است

    مطابق آمار‌های موجود بیشترین تعداد قربانیان حوادث رانندگی مربوط به تصادفات برون شهری است. در هفت ماهه امسال نیز شش هزار و 966 نفر از متوفیان در مسیر‌های برون شهری جان باخته اندکه نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 11.2 درصدی را نشان می‌دهد.

    پس از مسیر‌های برون شهری، محور‌های درون شهری با دو هزار و 477 و جاده‌های روستایی با 644 فوتی بیشترین آمار تلفات را داشته اند؛ 179 نفر نیز در سایر مسیر‌ها و در پی وقوع یک تصادف جان خود را از دست داده اند.

    مراجعه بیش از 188 هزار نفر مصدوم تصادفات

    علاوه بر افزایش تعداد جان باختگان حوادث رانندگی در ماه‌های اخیر، تعداد مصدومان حوادث رانندگی نیز در این مدت رو به افزایش بوده است به طوری که در هفت ماهه امسال 188 هزار و 151 مصدوم حوادث رانندگی به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که از این تعداد 138 هزار و 12 نفر مرد و 50 هزار و 139 نفر زن بودند.

    تعداد مصدومان تصادفات در هفت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل (172 هزار و 939)، 8.8 درصد افزایش یافته است.
    در این مدت استان تهران با 21 هزار و 24 نفر بیشترین تعداد مصدوم و استان ایلام با یکهزار و 438 نفر کمترین تعداد مصدوم را داشتند.

    رشد 7.6 درصدی مرگ براثر تصادف در مهر ماه

    اما در مهر ماه سال جاری که بیشترین تعداد کشته‌های تصادفات را در مقایسه با دیگر ماه‌های سال جاری داشته است، یکهزار و 625 نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند. این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 7.6 درصد افزایش یافته است.

    از نظر تعداد تلفات روزانه، 12 مهر با شروع بخشی از سفر‌ها به دلیل تعطیلات و پس از آن 22 مهر بیشترین میزان تلفات روزانه را در هفت ماهه امسال به ثبت رسانده اند، به طوری که تعداد قربانیان در این دو روز به ترتیب 73 و 70 نفر گزارش شده است.

    توصیه به هموطنان

    به نظر می‌رسد در پی کاهش محدودیت‌های سفر و خارج شدن بسیاری از شهر‌ها از وضعیت قرمز کرونایی، شاهد افزایش تعداد سفر‌ها و متاسفانه به دنبال آن افزایش تعداد تلفات حوادث رانندگی هستیم. آنچنان که مطابق آمار‌ها در مهر ماه امسال بیشترین تعداد کشته‌های تصادفات ماهانه سال 1400 رقم خورد و حتی عددی بیشتر از کشته‌های شهریور ماه (یکهزار و 617 نفر) را در بر گرفت؛ بنابراین با توجه به افزایش تعداد قربانیان و مصدومان تصادفات و با لحاظ لزوم تداوم توجه به تدابیر پیشگیرانه در همه گیری کرونا به هموطنان عزیز توصیه می‌شود که تا حد امکان از سفر‌های غیرضروری اجتناب کنند و در صورت لزوم، رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را در سفر‌ها مورد توجه قرار دهند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو