فونیکسریمکسبهتام

سرپرست مرکز اورژانس تهران عنوان کرد:

آمادگی اورژانس برای آموزش"اصول امداددرتصادفات"درآموزشگاه‌های رانندگی

عصر خودرو- دستگاه الکتروشوک خودکار یکی از دستگاه های امدادی پرکاربرد است که می تواند جان افرادی را که دچار ایست قلبی و تنفسی شدند نجات دهد. مسئولان سابق اورژانس تهران معتقد بودند که استفاده از این دستگاه در مراکز تجمعی الزامی است و به دنبال استفاده از آن در مراکزی از جمله مترو، مراکز تجاری و... بودند.

آمادگی اورژانس برای آموزش"اصول امداددرتصادفات"درآموزشگاه‌های رانندگی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از دکتر یحیی صالح طبری - سرپرست مرکز اورژانس تهران - درباره لزوم ورود دستگاه های الکتروشوک خودکار یا AED به تجهیزات این سازمان گفت: برای استفاده از دستگاه الکتروشوک خودکار نیاز است که افراد استفاده از این دستگاه را بلد باشند.

    وی گفت: استفاده از الکتروشوک خودکار نیاز به آموزش عمومی دارد و این آموزش عمومی نیاز به فرهنگ سازی و رفتاری مبتنی بر عملکرد نیاز دارد.

    وی با بیان اینکه به دنبال استفاده از الکتروشوک خودکار در مراکز تجمعی هستیم، گفت: در مراکز تجمعی مثل مترو و ورزشگاه‌ها می توان از این وسیله استفاده کرد. اما شرط آن این است که آموزش های عملی آن ارائه و اورژانس یاران تربیت شوند.

    حضور یک اورژانس یار در هر خانه الزامی است

    صالح طبری حضور یک اورژانس یار در هر خانه را الزامی دانست و افزود: هر خانه باید یک همیار اورژانس داشته باشد که بتواند در شرایط سخت به کمک خانواده بیاد. در هر خانه ای باید فردی حضور داشته باشد که تا زمان رسیدن اورژانس اقدامات اولیه را انجام دهد.

    وی با تاکید بر اینکه باید حضور اورژانس‌یاران را در جامعه نیز بسط داد، گفت: تصور کنید که الکتروشوک خودکار را در مترو نصب کردیم، باید افرادی در جامعه حضور داشته باشند که استفاده از این دستگاه را بلد باشند. افرادی باید آموزش استفاده از AED را دیده باشند که به محض الزام بتوانند از آن استفاده کنند. پس با صرف وجود تجهیزات نمی توان از یک دستگاه کارایی لازم را دریافت کرد و باید آموزش های لازم ارائه شود.

    سرپرست اورژانس تهران اظهار کرد:‌ با واحدهای مختلف در حال رایزنی هستیم که آموزش های لازم را به هر گروهی که نیاز داشت ارائه کنیم. حتی در این خصوص با سردار حمیدی، رئیس پلیس راهور تهران نیز گفت و گو کرده و اعلام آمادگی کردیم که می توانیم در هر آموزشگاهی که گواهینامه ارائه می کند به صورت رایگان اصول امداد در تصادفات را تدریس کنیم.

    صالح طبری اظهار افزود:‌ در خصوص الکتروشوک خودکار نیز حتما باید آموزش های لازم ارائه شود تا بتوانیم که از این دستگاه ها استفاده کنیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط