فونیکسریمکسبهتام

نخستین خودروی برقی هنسی

عصر خودرو- شرکت خودروسازی هنسی از طراحی نخستین خودروی مفهومی برقی قدرتمند خود خبر داده که با شش چرخ و موتور ۲۴۰۰ اسب بخار تولید خواهد شد.

نخستین خودروی برقی هنسی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از مهر، هنسی قبلا هم خودروهایی مانند هایپرکار ونوم F5 با قدرت 1817 اسب بخار تولید کرده بود که حداکثر سرعت آن به 480 کیلومتر در ساعت می‌رسد.این شرکت تا به حال چندان توجهی به تولید خودروهای برقی نداشته، زیرا باتری‌های سنگین لیتیومی را مانع تولید خودروهای قدرتمند و پرسرعت می‌داند. اما حالا هنسی نیز به دنبال تولید نخستین خودروی برقی خود است که 6 متر طول و شش چرخ دارد. این خودرو با موتور 2400 اسب بخاری عرضه شده و قرار است تنها 105 عدد از آن توزیع شود. خودروی یادشده 4 سرنشین داشته و حداکثر سرعت آن به 322 کیلومتر در ساعت می‌رسد.

    هنسی که از چندین دهه قبل در زمینه تولید خودروهای پرشتاب فعال بوده، همیشه از نظر عملکرد مکانیکی با محدودیت‌هایی مواجه بوده و ظاهرا‌ پیشرانه الکتریکی شش چرخ را راه‌حلی برای این مشکل تصور می‌کند. چرخ‌ها نیز می‌توانند باریک‌تر از بسیاری از ابر خودروها باشند که مزایای آیرودینامیکی را نیز به همراه خواهد داشت. صندلی راننده این خودرو در وسط قرار دارد و دو صندلی در دو طرف وی و یک صندلی منعطف‌تر در پشت سر این سه صندلی قرار می‌گیرد. انتظار می‌رود تولید این خودرو از سال 2026 آغاز شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط