فونیکسریمکسبهتام

خودروسازی ناجی رشد اقتصادی ژاپن شد

عصر خودرو- تولید صنعتی ژاپن در ماه نوامبر رکورد زد و شواهد نشان می‌دهد قبل از اینکه سویه اُمیکرون در سراسر جهان گسترش یابد، تولیدات ژاپن در مسیر بهبودی و عبور از موانع زنجیره تامین بوده است.

خودروسازی ناجی رشد اقتصادی ژاپن شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، داده‌های وزارت اقتصاد ژاپن بیانگر جهش در صنعت خودرو است که افزایش تولید 7.2 درصدی نسبت به سطح اکتبر را نشان می‌دهد.

    تحلیلگران خواهان افزایش 4.8 درصدی بودند و علیرغم افزایش ماه گذشته، تولید از سطح جولای کمتر بود که نشان می‌دهد اختلال زنجیره تامین جهانی تاثیر منفی بر بخش اصلی تولید ژاپن گذاشته است. تولید نوامبر 5.4 درصد بالاتر از سطح سال قبل بود اما بیانگر کاهش چشمگیر نسبت به بالاترین سطح در ماه آوریل است.

    افزایش تولید قوی ماه نوامبر نشان می‌دهد که اقتصاد ژاپن ممکن است پس از کوچک‌ شدن در پنج فصل از هشت فصل گذشته، در مسیر بهبودی پایدارتر قرار گیرد.

    تولیدات کارخانه‌ای بیشتر از حد انتظار ژاپن نشان می‌دهد که تجارت‌ جهانی می‌تواند جایگاه خود را دوباره به دست آورد و  قدرت بیشتری در بهبودی ایجاد کند.

    اقتصاددانان پس از لغو محدودیت‌های اضطراری در پایان سپتامبر و پیشرفت سریع در برنامه واکسیناسیون، بهبود خرید را پیش‌بینی کرده‌اند که منجر به بازگشت رشد اقتصادی ژاپن در فصل آینده خواهد شد.

    افزایش 43 درصدی تولید بخش خودرو، دو سوم افزایش کلی اقتصاد را به خود اختصاص داده است.

    آتسوشی تاکدا، اقتصاددان موسسه تحقیقاتی ایتوچو گفت: تولید به سمت بهبودی پیش می‌رود و مهمترین علت جهش 7.2 درصدی نوامبر با بخش خودرو مرتبط بود. شرکت خودروسازی تویوتا و هوندا اظهار کردند که تا ماه دسامبر به سطح معمول تولید خود باز می‌گردند.

    تویوتا موتور هفته گذشته اعلام کرد تولید جهانی در ماه نوامبر افزایش یافته و تنها یک درصد کمتر از سطح سال گذشته بوده است. رفع مشکلات زنجیره تامین ممکن است آسان نباشد اما سازندگان قطعات خودرو هشدار می‌دهند که هزینه‌های لجستیک احتمالا در سال مالی آینده افزایش خواهد یافت.

    ژاپن تاکنون موفق شده است از شیوع گسترده سویه اُمیکرون که در ایالات‌متحده و بریتانیا مشاهده می‌شود جلوگیری کند اما موارد ابتلا در روزهای اخیر در سراسر این کشور افزایش یافته است.

    گزارش دیگری نشان داد که نرخ بیکاری به 2.8 درصد رسیده و برای اولین بار از ماه مه افزایش یافته است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو