فونیکسریمکسبهتام

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی عنوان کرد:

بررسی ورود ال.پی.چی به سبد سوخت در سال آتی

عصر خودرو- عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس گفت: بخش درآمدی تبصره ۱۴ لایحه بودجه ۱۴۰۱ همچون میزان فروش‌ها و درآمدهای حاصله از این محل موضوع اصلی جلسه امروز کمیسیون انرژی بود.

بررسی ورود ال.پی.چی به سبد سوخت در سال آتی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از خانه ملت، عبدالعلی رحیمی مظفری در تشریح جلسه امروز (سه‌شنبه 7دی ماه) کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، گفت: جلسه امروز با حضور روسای کارگروه انرژی سازمان برنامه و بودجه، دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌های مجلس با دستور کار بررسی لایحه بودجه 1401 برگزار شد که بیشتر بحث‌ها پیرامون بخش درآمدی تبصره 14 همچون میزان فروش‌ها و درآمدهای حاصله از این محل نفت و گاز بود.

    نماینده مردم سروستان و کوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان بر لزوم توجه به تولید انرژی با توجه به مشکلات پیش آمده در این حوزه تاکید کردند،افزود: همچنین استفاده از سبد سوخت‌های جایگزین ماند ال.پی.جی یکی از چالشی‌ترین بحث‌های جلسه امروز بود.

    وی ادامه داد: برخی از نمایندگان معتقدند ال. پی. جی باید وارد سبد سوخت شود چراکه تنوع سوخت به نفع مردم است و قابلیت صادرات محصولات دیگر را فراهم می‌کند اما مسئولان سازمان برنامه و بودجه به دلیل آنکه احداث جایگاه‌های این سوخت، 6 هزار میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز دارد و خودروهای استاندارد موجود در کشور بستر استفاده از ال.پی.جی را ندارند با این موضوع مخالف بودند و با توجه به اینکه این بحث به نتیجه نرسید مقرر شد؛ کمیته‌ای جهت بررسی بیشتر مسئله تشکیل شود.

    رحیمی مظفری اظهار کرد: تولید و نحوه نگهداری برق، استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و افزایش ظرفیت تولید نیروگاه‌های اتمی به‌عنوان دیگر موضوعات مرتبط با لایحه بودجه در این جلسه امروز مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

    عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: کمیسیون انرژی جلسه جمع‌بندی خود را در رابطه با لایحه بودجه 1401 به منظور ارائه به کمیسیون تلفیق بودجه صبح فردا برگزار خواهد کرد./

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو