فونیکسریمکسبهتام

تپش سهام تسلا بر مدار سینوسی

عصر خودرو- ارزش سهام شرکت خودروسازی تسلا و ریویان در اولین هفته معاملاتی سال، بیش از ۱۰ درصد نوسان داشت و این بعد از چند دستاورد بزرگ برای گروه در سال گذشته بود و پیش‌بینی عملکرد خودروسازان آسان نخواهد بود.

تپش سهام تسلا بر مدار سینوسی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، تسلا اولین گام بزرگ را با 13.5 درصد جهش برداشت و این پس از تحویل 308 هزار و 600 خودرو در سه ماهه چهارم و بیش از اعلام برآورد و رکورد خود بود. همچنین سهام فورد پس از اعلام افزایش تولید اولین پیکاپ الکتریکی خود، فورد اف 150 لایتنینگ به 150 هزار دستگاه در سال، 11.7 درصد افزایش یافت.

    سهام جنرال موتورز نیز در انتظار رونمایی از وانت برقی سیلورادو شوی 12 درصد افزایش یافته بود اما سهام در روز اعلام سقوط کرد شاید سرمایه‌گذاران در مورد زمان تحویل ناامید شده باشند یا شاید به این دلیل بود که بازار گسترده‌تر نشان داد که نرخ بهره می‌تواند زودتر از حد انتظار افزایش یابد.

    وانت‌بارها می‌توانند عامل جذب خودروهای الکتریکی در آمریکا باشند؛ سال گذشته، فروش خودروهای الکتریکی از 2 درصد به حدود 4 درصد از کل فروش ایالات‌متحده افزایش یافتند. آمریکایی‌ها تاکنون گزینه‌های الکتریکی اندکی برای انواع وسایل نقلیه‌ انتخابی داشته‌اند.

    این در حالی است که تقاضا برای خودروهای متوقف شده نشان از افزایش قیمت دارد. فروش خودروهای سبک در ایالات‌متحده و کسری سال گذشته، به 15.1 میلیون دستگاه رسید که نزدیک به 17 میلیون دستگاه در سال قبل از همه‌گیری بود. میانگین قیمت‌های معاملاتی 30 درصد از سطوح همه‌گیری افزایش یافته است.

    تسلا در مواردی مانند کیفیت ساخت و تکمیل تولید از رقبای قدیمی خود عقب است اما اینها مشکلات قابل حل هستند. این شرکت در تولید خودروها عملکرد خوبی خواهد داشت اما برای توجیه ارزش بازار بالای یک تریلیون دلار کافی نیست.

    برای مثال، رایان برینکمن، مدیر جی‌پی مورگان، هدف قیمتی 295 دلاری خود را گستاخانه خواند حتی اگر به معنای افت 70 درصدی سهام باشد زیرا تسلا را با وجود تولید یک دهم خودرو در حال حاضر اندکی جلوتر از تویوتا موتور رهبر جهان قرار می‌دهد.

    قیمت سهام در خودروها، حاکی از افزایش تولید است که هیچ خودروسازی نمی‌تواند به آن دست یابد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو