فونیکسریمکسبهتام

استانداردهای آلایندگی اروپا برای خودروها اجباری می شود

عصر خودرو- معاون اجتماعی پلیس راهور گفت: قرار است استانداردها به ویژه استانداردهای آلایندگی اروپایی از اسفند ۱۴۰۰ اجباری شود و خودروها بر اساس کیفیت ستاره دار شوند.

استانداردهای آلایندگی اروپا برای خودروها اجباری می شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از مهر، سرهنگ عین الله جهانی، جمعه شب در برنامه بسته پیشنهادی با اشاره به تصادف زنجیره‌ای خوزستان، افزود: تریلی در دید با مشکل مواجه می‌شود و همانجا وسط جاده سرعتش را به حداقل می‌رساند و سواری پشت سری بدون توجه به جلو با او برخورد می‌کند و باقی خودروها هم یکی پس از دیگری با هم برخورد می‌کنند.

    وی عدم توانایی در کنترل خودرو از طرف رانندگان و عدم رعایت قوانین راهنمایی در مه زیاد را از جمله دلایل این تصادف دانست و گفت: سوال اصلی و مهمی که از سوی رئیس پلیس راهور هم مطرح است این است که چرا کیسه هوای هیچکدام از خودروها باز نشده است؟ اگر کیسه هوای این خودروها باز می‌شد و عمل می‌کرد شاید می‌توانست جلوی مرگ یا مجروح شدن عده‌ای را بگیرد.

    معاون اجتماعی راهور اضافه کرد: انتظار ما این است که خودرو مامنی برای راننده باشد و نه اینکه خودش مشکل را تشدید کند. حوادث دلخراش گذشته سبب شد تا پیگیری کردیم و باعث توقف تولید پراید و پژو شدیم.

    جهانی اظهار کرد: اگر سازمان ملی استاندارد و محیط زیست تاییدیه های لازم برای خودرو را به وزارت صمت ارسال کنند و آن وزارت هم به پلیس بفرستد می‌توان بهتر بر این استاندارها نظارت کرد.

    وی عنوان کرد: تا سازمان استاندارد و محیط زیست تأیید نکند ما هیچ خودرویی را پلاک نمی‌کنیم ولی مساله این است که اینها حتماً باید نظارت داشته باشند خودرو اول تولید می‌شود و بعد به خط تولید می‌رسد اما مگر خط تولید نمی‌تواند انحرافی داشته باشد؟

    سرهنگ جهانی روی مقاومت بدنه و سطوح، باز شدن کیسه هوای خودروها در این نظارت‌ها تاکید کرد و گفت: قرار است استانداردها به ویژه استانداردهای آلایندگی اروپایی از اسفند 1400 اجباری شود و ماشین‌ها بر اساس کیفیت ستاره دار شوند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو