فونیکسریمکسبهتام

رئیس کمیته خودروی مجلس:

بیمه کیفیت خوردو راه اندازی می شود

عصر خودرو- رئیس کمیته خودروی مجلس گفت: قطعا زور مصرف کننده به خودروساز نمی رسد و نمی تواند به تنهایی مطالبه گر کیفیت باشد از این رو باید بیمه کیفیت خودرو را راه اندازی کنیم تا مطالبه گر کیفیت باشد.

بیمه کیفیت خوردو راه اندازی می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از مهر، روح الله ایزدخواه در مورد وضعیت نظارت بر کیفیت خودروهای داخلی، اظهار کرد: یک مشکل اساسی در مورد صنعت خودروسازی در ایران این است که «بیمه کیفیت خودرو» نداریم. در واقع وقتی خودرویی فاقد کیفیت‌ها و استانداردهای لازم است باید یک نهاد ثالثی مسئولیت نظارت بر این مساله را داشته باشد.

    رئیس کمیته خودرو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: قطعاً زور مصرف کننده به خودروساز نمی‌رسد و نمی‌تواند به تنهایی مطالبه گر کیفیت باشد و حق خود را بگیرد در اینجا باید بیمه کیفیت وارد شود و جرایم مربوط به عدم رعایت کیفیت و استانداردها را از خودروساز بگیرد.

    وی ادامه داد: همانگونه که در مورد سلامت اشخاص بیمه سلامت داریم و بیمه از طرف خود به ماجرا وارد می‌شود و بیمار دیگر به تکاپو نمی‌افتد در مورد کیفیت خودرو هم همین ماجرا باید پیاده سازی شود.

    ایزدخواه گفت: اگر خودروساز ادعایی می‌کند که استانداردها را در فرایند تولید خودرو رعایت کرده و محصول کیفیت لازم را دارد باید در مورد آن پاسخگو باشد. صرف ادعا که نمی‌تواند تضمین کننده کیفیت باشد. بیمه کیفیت می‌تواند سراغ خودروسازان برود و کیفیت را از آنها مطالبه کند.

    وی تصریح کرد: نیازی به تأسیس سازمان و نهاد جدیدی نیست بلکه شرکت‌های بیمه‌ای می‌توانند سازوکار بیمه کیفیت خودرو را در ساختار خود اضافه کنند.

    رئیس کمیته خودرو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار کرد: در طرح جامع صنعت خودرو موضوع بیمه کیفیت دیده شده و یک ماده از 20 ماده این طرح به این موضوع اختصاص دارد. طرح جامع در کمیسیون صنایع تقریباً نهایی شده و در حال آماده شدن جهت ارسال به صحن است البته با توجه به اینکه مجلس در حال بررسی لایحه بودجه 1401 است نمی‌توان قول داد که طرح جامع به زودی به صحن ارسال شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو