فونیکسریمکسبهتام

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس:

بی‌توجهی دولت به استفاده خودروها از LPG در لایحه بودجه ۱۴۰۱

بخش خصوصی توان ایجاد جایگاه‌های سوخت را دارد

عصر خودرو- نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه حذف بند مرتبط با استفاده خودروها از گاز LPG در لایحه بودجه ۱۴۰۱قابل پذیرش نیست، گفت: هرچند ایجاد جایگاه‌های سوخت نزدیک به ۱۰۰۰ میلیارد تومان بودجه نیاز دارد اما بخش خصوصی توان و آمادگی انجام این مهم را دارد.

بی‌توجهی دولت به استفاده خودروها از LPG در لایحه بودجه ۱۴۰۱
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از خانه ملت، احمد مرادی با انتقاد به حذف بند مرتبط با استفاده خودروها از گاز ال.پی.جی در لایحه بودجه 1401، گفت: اگرچه بندی در لایحه بودجه 1400 در رابطه با استفاده خودروها از گاز  LPGوجود داشت اما دولت این بند را در لایحه بودجه 1401 به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم برای آن همچون جایگاه‌های سوخت حذف کرده، در حالی که با واگذاری مسئولیت‌ها به بخش خصوصی امکان ایجاد زیرساخت‌ها یا همان جایگاه‌های سوخت مورد نیاز امکان‌پذیر است. 

    نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه استفاده از گازLPG  در خودروها با استفاده از جایگاه‌های سوختی -که بخش خصوصی باید ایجاد کند- امکان‌پذیر است، ادامه داد: هرچند این مهم نزدیک به 1000 میلیارد تومان بودجه نیاز دارد اما بخش خصوصی توان و آمادگی انجام این مهم را دارد و حتی اعلام آمادگی کرده است.   

    وی افزود: باید جایگاه‌های سوخت را طوری گسترش داد که خودروها بتوانند علاوه‌بر بنزین از ال.پی.جی و سی.ان.جی نیز استفاده کنند و با توجه به مصرف نزدیک به 100 میلیون لیتر بنزین در روز، توسعه ال.پی.جی می‌تواند به کاهش مصرف بنزین و صادرات آن کمک کند.

    نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اکنون ثروتی با عنوان گاز ال.پی.چی هدر رفته و می‌سوزد در حالی که می‌توان از این گاز مایع علاوه‌بر منازل در خودورها نیز استفاده کرد، اما به دلیل عدم حمایت دولت خودروها از سوخت غیراستاندارد استفاده می‌کنند به همین دلیل پیشنهاد کمیسیون انرژی به کمیسیون تلفیق بودجه 1401 توزیع گاز ال. پی. جی با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط