فونیکسریمکسبهتام

گوشی اپل کلید دیجیتال هیوندایی و جنسیس

عصر خودرو- حالا استفاده از تلفن همراه اپل به عنوان کلید دیجیتالی خودرو علاوه بر مدل‌های ب‌ام و، در سایر خودروها مانند هیوندایی و جنسیس هم در حال رایج شدن است.

گوشی اپل کلید دیجیتال هیوندایی و جنسیس
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از سایپانیوز، به گفته مارک گورمان از بلومبرگ از تابستان همین امسال هیوندایی و برند پرتجمل (لاکچری) آن جنسیس از سامانه کارکی (CarKey) تلفن همراه اپل پشتیبانی می‌کنند. البته هنوز معلوم نیست چه مدل‌هایی به این سامانه مجهز می‌شوند اما می‌توان حدس زد که مدل‌های ایونیک5 و سایر خودروهای هیوندایی از جمله ان.اف.سی از این امکانات بهره‌مند شوند. البته کنترل از راه دور تلفن‌های هوشمند خیلی وقت است که رایج و متداول شده است اما کارکی (و سامانه مشابه اندرویدی آن) با تلفن‌های همراه همچون کلید فیزیکی رفتار می‌کنند. به بیان دیگر باید حتما گوشی همراه یا ساعت دیجیتالی اپل خود را به دستگیره در این خودروها نزدیک کنید تا باز و بسته کردن قفل امکان‌پذیر شود.

    برای روشن کردن از راه دور هم می‌توان از تلفن یا ساعت دیجیتال استفاده کرد اما فقط تا یک فضای کاملا محدود و خیلی نزدیک به خودرو عمل می‌کند. آی‌فون‌های 11 به بالا به دلیل داشتن پهنای باند وسیع‌تر دیگر لازم نیست حتی از کیف یا جیب بیرون بیایند و همین که صاحب خودرو، تلفن همراه در جیب یا کیف داشته باشد و به خودرو نزدیک شود، قفل خودرو به طور خودکار باز می‌شود و هنگامی که صاحب خودرو از خودروی خود دور می‌شود به طور خودکار قفل می‌شود.  اپل اصولا از نشت خبر خوشش نمی‌آید و همیشه جز در زمان مشخص به هیچ عنوان اخباری از این دست را منتشر نمی‌کند. اما اگر خبر مارک گورمان از بلومبرگ درست باشد، معنی آن این است که اپل می‌خواهد امکان استفاده از تلفن همراه به عنوان کلید خودرو مخاطبان بیشتر و وسیع‌تری پیدا کند.  زمانی شایعات زیادی منتشر شده بود که قرار است خودروی برقی اپل را شرکت هیوندایی تولید کند، ‌‌‌ اما هر دو این موضوع را به شدت انکار کردند. حالا که این خبر منتشر شده که محصولات هیوندایی می‌توانند از آی‌فون اپل به عنوان کلید خودرو استفاده کنند نشان می‌دهد که آن شایعات تاثیر بدی روی همکاری اپل و هیوندایی نگذاشته است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو