فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها خبر داد:

تشکیل ستاد سازمان‌‌‌های مردم‌نهاد در حوزه ایمنی حمل‌‌و‌نقل‌

هم‌افزایی‌ جهت پیشگیری از سوانح رانندگی

عصر خودرو- مدیرعامل جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها با بیان اینکه روند افزایشی سوانح رانندگی و آسیب‌های انسانی‌، اجتماعی و اقتصادی آن در ۹ ماهه سال جاری در کشور زنگ خطری جدی است، از تشکیل ستاد سازمان‌‌‌های مردم‌نهاد در حوزه ایمنی حمل‌‌و‌نقل‌ خبر داد.

تشکیل ستاد سازمان‌‌‌های مردم‌نهاد در حوزه ایمنی حمل‌‌و‌نقل‌
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از فارس، ناصر رزاق‌منش اظهار داشت: در سال گذشته با اِعمال محدودیت‌های سفر و ترددها به جهت بروز بیماری کرونا در کشور ، آمار سوانح رانندگی کاهش نسبی داشت اما ‌‌به نظر می‌رسید‌ این روند پایدار نماند و نباید موجب رضایت مندی جامعه و دست اندرکاران سفرهای جاده‌‌ای باشد.

    وی ادامه داد: در 8 ماهه سال جاری تعداد 11 هزار و 773 نفر از هموطنان جان‌ خود را در اثر تصادفات درون و برون شهری رانندگی از دست دادند و تعداد 217 هزار و 159 نفر مصدوم و مجروح شدند که به ترتیب افزایش 9.3 و 10.9 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشت.

    مدیرعامل جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها اظهار کرد: ‌نگران کننده‌ تر از این موضوع، افزایش این آمار در آبان‌ امسال بود که به‌ ترتیب به ترتیب در آمار فوت و جانباخته 10 و 26.9 درصد رشد داشت.

    رزاق‌منش تأکید کرد: با توجه به این آمار ضرورت دارد‌ موضوع مورد تامل جدی همه مسوولان و متولی سفرهای جاده‌های و مردم همچنین ‌رسانه‌ها قرار گیرد‌.

    مدیرعامل جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها از اقدام جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها با مشارکت تنگاتنگ دیگر سازمان‌های مردم نهاد‌ و نهادهای مردمی فعال‌، دلسوز و علاقمند به موضوع ایمنی حمل و نقل جهت تشکیل ستاد هم افزایی توان و فعالیت‌ها خبر داد و گفت: این ستاد در صدد خواهد بود ماموریتی جدید در آغاز دهه اقدام ملی برای ایمنی راه‌ها تبیین کرده و دور جدیدی از فعالیت‌های هماهنگ‌ و یک صدا در این‌باره داشته باشد.

    وی افزود: در این راستا برنامه جدی‌تر از گذشته برای افزایش ایمنی سفرها و کاهش سوانح رانندگی با اجرای برنامه‌های فرهنگی گسترده در سراسر کشور‌، تولید و انتشار انواع محتواهای مفهومی در بخش ایمنی ترافیک و به موازات آن حساس‌سازی مسئولان امر و جلب توجه افکار عمومی با کمک و یاری سایر سندیکاها و تشکل‌های مرتبط به ویژه اصحاب رسانه در دستور کار خواهد بود.

    مدیر‌عامل جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها بیان کرد:‌ نخستین جلسه و نشست این ستاد با حضور مسئولان و رؤسای انجمن های‌ خیرین راه و ترابری‌، جامعه ایمن کشور‌، پیشگامان ایمنی راه‌، پیشگیری از مرگ‌های غیر طبیعی‌، بانوان علیه سوانح رانندگی و تنی چند از صاحب نظران دانشگاهی و اعضای هیات مدیره جمعیت برگزار شد و از دیگر سازمان‌های مردم نهاد‌ فعال در حوزه ایمنی حمل و نقل‌، ترافیک و سلامت هموطنان جهت مشارکت در این ستاد دعوت شد.

    رزاق‌منش با ابراز نگرانی ستاد هم افزایی توان و فعالیت نهادهای مردمی از روند افزایشی سوانح رانندگی در کشور‌، اتخاذ تصمیمات و تدابیر کاربردی و مؤثر همچنین اقدامات لازم از سوی نهادهای اجرایی‌، نظارتی‌، امدادی‌، فرهنگی و اجتماعی با توجه به افزایش تقاضای سفر در ماه‌های اخیر همچنین پیش‌بینی‌های انجام یافته برای سفرهای نوروزی را یک امر مهم در راستای مسئولیت اجتماعی و حاکمیتی دانست.

    وی آمادگی کامل این ستاد برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در جهت افزایش ایمنی حمل و نقل و سلامتی هموطنان در سفرها در حد مقدورات و ظرفیت خود را اعلام کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط