فونیکسریمکسبهتام

سرمایه گذاران تسلا خواستار میلیاردها دلار خسارت از ایلان ماسک شدند

عصر خودرو- سرمایه‌گذاران شرکت آمریکایی تسلا با شکایت از ایلان ماسک بابت خرید شرکت سولار سیتی SolarCity تولیدکننده پنل‌های خورشیدی در سال ۲۰۱۶، از قاضی این پرونده خواستند تا به وی دستور دهد تا به تسلا خسارت پرداخت کند.

سرمایه گذاران تسلا خواستار میلیاردها دلار خسارت از ایلان ماسک شدند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم ، سرمایه‌گذاران شرکت آمریکایی تسلا با شکایت از ایلان ماسک بابت خرید شرکت سولار سیتی SolarCity تولیدکننده پنل‌های خورشیدی در سال 2016، از قاضی این پرونده خواستند تا به وی دستور دهد تا به تسلا خسارت پرداخت کند.

    بر اساس این گزارش، شرکت سولار سیتی با شرکت تسلا یکپارچه و سازماندهی مجدد شده است و اکنون با نام تسلا سولار شناخته می شود.

    شاکیان این پرونده سال گذشته ادعا می کنند که ماسک از موقعیت خود به عنوان سهامدار کنترل کننده تسلا استفاده کرده است و هیئت مدیره این شرکت سازنده خودروهای برقی را وادار به معامله برای تصاحب شرکتی کرد که در آن زمان بسیار بدهکار و بی ثبات بود.

    سهامداران می گویند که نیازی برای انجام این معامله نبوده و تسلا را با مشکلات مالی و بدهی های شرکت سولارسیتی مواجه کرده است.

    رندی بارون، وکیل سهامداران تسلا، در جلسه روز سه‌شنبه این دادگاه که از طریق فضای مجازی انجام شد، گفت: این پرونده همیشه درباره این موضوع بوده است که آیا خرید سولارسیتی اقدام به نجات این شرکت از مشکلات مالی با کمک ایلان ماسک بود یا خیر.

    گفته می‌شود که معامله سهام کل این شرکت در آن زمان برای تسلا حدود 2.6 میلیارد دلار هزینه داشت، اما ارزش بازار شرکت تسلا از آن زمان به بعد افزایش یافته است. سهامداران ادعا می‌کنند که ارزش این معامله با قیمت فعلی سهام تسلا معادل حدود 13 میلیارد دلار است.

    در سال 2016، ماسک یکی از سهامداران اصلی سولار سیتی بود که توسط عموزاده‌هایش تأسیس شد و 22 درصد سهام داشت. او در عین حال که رئیس هیئت مدیره سولار سیتی محسوب می‌شد، همچنین مدیر عامل و رئیس شرکت تسلا نیز بود.

    در شکایت حقوقی مربوط به خرید شرکت سولار سیتی، سهامداران ماسک را متهم می‌کنند که از این معامله بسیار بیشتر از تسلا سود برده است.

    در جلسه این دادگاه در ژوئیه 2021، ماسک از این قرارداد به عنوان بخشی از طرح اصلی خود برای ایجاد یک شرکت تولید انرژی یکپارچه که پانل‌های خورشیدی سولار سیتی و خودروها و باتری‌های تسلا را ترکیب می‌کند، دفاع کرد.

    او و وکلایش ادعا می کنند که شرکت سولار سیتی در زمان خرید با ورشکستگی فاصله زیادی داشت و چشم انداز آن نیز به سمت رشد بوده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو