فونیکسریمکسبهتام

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران مطرح کرد:

افزایش ۳۰ درصدی طرح ترافیک سال ۱۴۰۱

عصر خودرو- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: نرخ عوارض پارک حاشیه‌ای ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۲۵ تا ۲۸ درصد افزایش خواهد یافت.

افزایش ۳۰ درصدی طرح ترافیک سال ۱۴۰۱
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، شفیعی گفت: نرخ پارک عوارض برای نیم ساعت اول رایگان است و برای ساعات بعد برای سواری و وانت بار هزینه‌هایی دارد که 1600 تومان شده است، برای بعد از 2 ساعت هم 2 هزار تومان شده است.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: قیمت پایه‌ای که در نحوه مدیریت طرح وجود داشت تغییر کرده و حداکثر به میزان 30 درصد افزایش داشته است.
    به گفته شفیعی برای محدوده طرح ترافیک 103 هزار تردد مجاز براساس مصوبه شورای ترافیک تهران وجود دارد که از این تعداد 53 هزار مجوز برای افراد دارای سهمیه‌های خاص در نظر گرفته شده و 50 هزار مجوز نیز به صورت روزانه اخذ می‌شود.
    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: نحوه محاسبه عوارض به این شکل است که قیمت پایه‌ای وجود دارد که در سال جاری 35 هزار تومان در نظر گرفته شده و برای سال آینده با 30 درصد افزایش 45 هزار و 500 تومان تعیین شده است.

    به گفته عضو شورای شهر تغییری در ضرایب اعمال شده که ما هم استقبال کردیم و حتما به آن عمل خواهد شد، تا تعیین دقیق عملکرد هر معبر، سطح ج در نظر می‌گیریم تا ماه آینده دقیق مشخص شود.

    او گفت: نرخ عوارض پارک حاشیه‌ای 1401 نسبت به سال 1400 حدود 25 تا 28 درصد افزایش خواهد یافت.

    در ادامه تشکری هاشمی گفت: تقریبا فضا‌های پارک حاشیه‌ای مملو از خودرو‌هایی است که تقاضای پارک دارند و طبیعتا ما ساعات غیر اوج شاید نداشته باشیم همچنین در ماده 16 گفته شده که 100 درصد درآمد پارک حاشیه‌ای به حساب خزانه دولت باید واریز شود و صرف پارکینگ سازی شود.

    به گفته علوی، طرح ترافیک در خدمت پولدار‌ها بوده و مناطقی از شهر را برای آن‌ها خلوت کرده است. متاسفانه خودرو‌های پلاک شهرستان به صورت آزادانه در محدوده طرح ترافیک تردد می‌کنند و عوارضی هم پرداخت نمی‌کنند.

    او گفت: بهتر است پلاک‌های این افراد در همکاری با پلیس در اختیار این مجموعه قرار گیرد تا حداقل جریمه برای آن‌ها لحاظ شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو