فونیکسریمکسبهتام

با ۵ میلیارد تومان در یک بازار آزاد

مایباخ به جای لندکروزر!

عصر خودرو- شاید این روزها قیمت ۵ میلیاردی برای خرید یک لندکروزر به امری توجیه پذیر و عادی در بازار خودرو ایران بدل شده باشد اما با تبدیل این رقم به دلار به قیمت حدود ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار دلاری این خودرو در بازار می رسیم و بد نیست بدانید با داشتن این بودجه در یک بازار آزاد خودرویی لندکروزر به کف خواسته هایتان تبدیل می شود و می توانید یکی از لوکس ترین های مایباخ را بخرید.

مایباخ به جای لندکروزر!
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۶:۰۰
  • مایباخ به جای لندکروزر!
  • مایباخ به جای لندکروزر!
  • مایباخ به جای لندکروزر!
  • مایباخ به جای لندکروزر!
  • مایباخ به جای لندکروزر!

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، در حال حاضر تویوتا لندکروزر مدل 2011 تا 2013 یا 2015(!) در بازار آزاد از 5 میلیارد تا 5 میلیارد و 500 میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود. اگر هر دلار را 27350 تومان در نظر بگیریم (هنگام نگارش این مطلب)، به عبارتی هر دستگاه از این قدبلند ژاپنی حدوداً 183 تا 200 هزار دلار آمریکا برای خریدار آب می‌خورد. گرچه این مقایسه به خودیِ خود اعتبار خاصی ندارد و عواملی مثل نسبت قیمت خودرو به درآمد ماهیانه و سالیانه، قدرت خرید عموم مردم، بازار هدفِ در نظر گرفته شده و... حتماً باید مد نظر قرار گیرند، اما با فرض یکسان بودن تقریبی شرایط، اضافه شدن ایران به جمع بازارهای بین‌المللی و انتقال همین 200 هزار دلار از کشورمان به ایالات متحده، می‌توان به گزینه‌های نو و کارکرده مختلفی فکر کرد که مرسدس-مایباخ S580 (Mercedes-Maybach S580 4MATIC) صفر کیلومتر مدل 2022، آن هم با بسته Executive Rear Seat و آپشن‌های سفارشی دیگر، یکی از آن‌هاست!

در ادامه فهرستی از مواردی که بهتر است در مورد این لوکس آلمانی بدانید پیش روی شما قرار میگیرد :
-  قیمت پایه 184 هزار و 900 دلار
-  یک سدان اندازه بزرگ مجلل آلمانی که از رقبای اصلی رولزرویس فَنتوم (Phantom) و بنتلی مولسان فقید (Mulsanne) به حساب می‌آید و نمادی از کیفیت، امکانات، راحتی و لوکس بودن است.
-  پیشرانه 4 لیتری توربو دوقلو هایبرید خفیف 8 سیلندر V شکل با بیشینه توان 496 اسب‌بخار و سقف گشتاور 700 نیوتن‌متر که طبق اعداد و ارقام رسمی کمپانی شتاب اولیه 4.7 ثانیه‌ای را ممکن ساخته و در یکصد کیلومتر شهری 15.6 لیتر بنزین می‌سوزاند که البته در مسیرهای بزرگراهی می‌تواند تا زیر 10 لیتر هم کاهش یابد!
-  جعبه‌دنده 9 سرعته خودکار 9G-TRONIC و سامانه چهار چرخ محرک 4MATIC با کمک یکدیگر خروجی پیشرانه را به‌صورت هوشمند و برنامه‌ریزی شده بین چرخ‌های جلو و عقب توزیع می‌کنند.
-  فهرست آپشن‌های سفارشی شامل مواردی همچون وای‌فای داخلی، بسته Executive Rear Seat PLUS شامل دو صندلی مجزای ردیف عقب + میز تاشو جداگانه + گرم‌کن و سردکنِ جالیوانی‌ها، درهای برقی عقب، یخچال داخلی، تودوزی چرم موسوم به MANUFAKTUR.
-  در حالت عادی چند نوع سفید، قرمز، مشکی، طوسی و نقره‌ای تک رنگ برای بدنه قابل سفارش است. خریدارانی هم که طرفدار بدنه دو رنگ هستند نزدیک به 10 ترکیب متنوع را پیش روی خود دارند.
-  رینگ‌های 20 اینچی فورج‌کاری شده اختصاصی مایباخ با لاستیک‌های رادیال 40/255 تمام فصل جلو و عقب.
-  مجهز به : سیستم تعلیق بادی (AIRMATIC) تطبیق‌پذیر چند اتصالی با قابلیت تنظیم خودکار، کمکی الکترومکانیکی مجموعه فرمان، فرمان‌پذیری حداکثر 10 درجه‌ای چرخ‌های عقب، نورپردازی تمام LED بیرونی و داخلی، کمکی فعال ترمزگیری، سامانه تماس اضطراری مرسدس بنز، سنجش هشیاری راننده، قابلیت ارتباط با سایر خودروها (Car-to-X Communication)، صندلی‌های جلو و عقب با قابلیت تنظیم برقی + ماساژور چند حالته + حافظه + تنظیم نشیمن و پشتی و گودی کمر + گرم‌کن و سردکن، گرم‌کن زیرآرنجی‌ها، سامانه تصفیه و خوشبو کننده هوای کابین، تهویه مطبوع 4 نقطه‌ای، عایق‌بندی صوتی و حرارتی اتاق، تودوزی اختصاصی از جنس چرم ناپا (Nappa)، خروجی برق 115 ولتی، پرده‌های برقی، نمایشگر OLED لمسی 12.8 اینچی داشبورد، نشانگر تمام دیجیتال 12.3 اینچی سه‌بعدی پشت فرمان، سامانه اطلاعات و سرگرمی MBUX برای هردو ردیف، دکمه‌های لمسی روی فرمان، دستیار صوتی، قابلیت تشخیص چهره، سیستم صوتی 4 بعدی ساخت Burmester و... .
-  طول، عرض و ارتفاع به ترتیب 5.4 متر، 1.99 متر و 1.5 متر؛ وزن خشک 2375 کیلوگرم؛ ضریب درگ 0.25 cd؛ صندوق عقب 354 لیتری.
-  مجموعاً 15 کیسه هوا، ترمز اضطراری خودکار، قابلیت تشخیص عبور و مرور، ترمزهای ضد قفل، ESP، همیار حفظ و تغییر خط حرکت، نوربالای خودکار، تشخیص فاصله از خودروی جلویی، دوربین ثبت وقایع جلوی خودرو، قابلیت درک مانورهای ناپایدار و احتمال چپ شدن یا برخورد و سامانه‌های ایمنی دیگر برای امنیت و آرامش هرچه بیشتر سرنشینان.

نویسنده: امین قوام

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم