فونیکسریمکسبهتام

تأمین برق منزل از وانت فورد در مواقع قطع شدن برق

عصر خودرو- زمان قطع شدن برق، وانت فورد اف-۱۵۰ لایتینگ می تواند تا سه روز برق مورد نیاز منزل را تأمین کنید.

تأمین برق منزل از وانت فورد در مواقع قطع شدن برق
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از سایپانیوز، وانت فورد اف-150 لایتینگ علاوه بر تأمین برق اضطراری منازل می تواند به خودروهای برقی در راه مانده هم برق رسانی کند.

    در تست های به عمل آمده باتری این وانت ها هنگام برق رفتگی، سه روز دوام می آورد.

    تجربه نشان داده است که این قابلیت خیلی به کار مردم می آید. سال گذشته در تگزاس،‌ در زمستان برف سنگینی آمد که مردم را گرفتار کرد. این فناوری جدید کاربردهای دیگری هم پیدا خواهد کرد.

    شرکت خودروسازی فورد با سانران Sunrun تیم تشکیل داده که روی سامانه های جذب انرژی الکتریکی خورشیدی کار می کند. سامانه ای که با همکاری این دو شرکت ایجاد شده می تواند باتری اف-150 را به منبع مستقل برق تبدیل کند. باتری این وانت می تواند از منابع مختلف مثل شارژر دیواری سطح2 یا سامانه های یکپارچه خانگی برای ذخیره برق استفاده کند. منازلی که به پنل های خورشیدی مجهز می شوند می توانند در طول شب باتری این وانت ها را شارژ کنند.

    باتری اف-150 از نوع 131 کیلووات ساعت است که خروجی آن 9.6 کیلووات است. اگر منزلی به سامانه های جذب خورشیدی هم مجهز باشد امکان دوام آوردن تا 10 روز بدون برق سراسری وجود دارد.

    نام این سامانه در اف-150 سیستم برق پشتیبان هوشمند فورد یا Ford Intelligent Backup Power است.

    یک مورد هنوز روشن نشده که قیمت و هزینه های این سامانه و هزینه های نگهداری آن است. به هر حال هزینه هایی برای نصب قطعات و مجموعه های مورد نیاز در منزل هم باید در نظر گرفت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط