فونیکسریمکسبهتام

قیمت خودرو تا پایان سال کاهش می یابد؟

عصر خودرو- رکود حاصل از وضعیت نرخ دلارحداقل تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت. به نظر می‌رسد تا اردیبهشت سال ۱۴۰۱ نه از افزایش معاملات خبری باشد و نه ازجهش قیمت‌ها! با این وضعیت پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری حدود ۷ تا ۸ درصد دیگر از قیمت برخی محصولات در بازار خودرو کاهش یابد.

قیمت خودرو تا پایان سال کاهش می یابد؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از رویداد 24، بررسی روند بازار خودرو نشان می‌دهد که بازار خودرو پس از مدت‌ها افزایش قیمت حالا روند نزولی را انتخاب کرده است. هرچند این کاهش قیمت‌های جزئی در برابر افزایش‌های چند ده میلیونی محصولات خودرویی بسیار ناچیز است.

    فعالان بازار خودرو در مورد چرایی سکوت بازار در برابر تغییر قیمت‌های کارخانه، رشدکافی قیمت‌ها و شکاف عمیق بین قیمت بازار و کارخانه را غلت اصلی بیان می‌دارند. در همین رابطه اسد کرمی نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران گفت: بازار خودرو هیچ رونقی ندارد و هر روز از میزان معاملات آن کاسته می‌شود.

    رویداد 24 نوشت: کرمی دلیل اصلی ریزش قیمت برخی از محصولات در بازار خودرو را چنین بیان داشت: دلار به عنوان یکی از مولفه‌های اصلی تعیین کننده نرخ خودرو، هر روز با قیمت جدید، بازار محصولات خودرو را دستخوش تغییر می‌کند. طی روز‌های گذشته دلار روند نزول قیمت داشته و همین موضوع باعث کاهش نسبی قیمت خودرو در بازار شد. این درحالی است که خودرو سازان در این مدت اقدام به افزایش قیمت محصولات خود داشته و بیشتر خودرو‌های تولید داخل را گران کرده‌اند.

    به اعتقاد نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران؛ ابهام درتحقق وعده تحویل خودرو‌های پیش فروش و قرعه کشی شده می‌تواند تنش قیمت جدیدی در بازارخودرو ایجاد کند.

    کرمی با تأکید بر اینکه هنوز زمان تحویل خودرو‌ها به مشتری‌ها فرا نرسیده و همین موضوع دلیلی بر رکود بازار معاملاتی شده است، گفت: البته با توجه به شرایط تولید خودروسازان، بعید به نظر می‌رسد که تحویل خودرو‌ها به مشتریان به موقع باشد و باز هم باعث دردسر جدید قیمتی در آینده بازار خودرو خواهد شد.

    نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران ادامه داد: بحث اخذ مالیات بر خودرو هم تا حد زیادی باعث کاهش معاملات در بازار خودرو شده است. چراکه سرمایه‌گذار تمایلی ندارد سرمایه خود را جایی بگذارد که قرار شده مالیات از آن گرفته شود.

    کرمی در پاسخ به این سوال که کاهش قیمت خودرو تا چه اندازه ادامه خواهد داشت، گفت: رکود حاصل از وضعیت نرخ دلارحداقل تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت. به نظر می‌رسد تا اردیبهشت سال 1401 نه از افزایش معاملات خبری باشد و نه ازجهش قیمت‌ها! با این وضعیت پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری حدود 7 تا 8 درصد دیگر از قیمت برخی محصولات در بازار خودرو کاهش یابد.

    این فعال صنفی ادامه داد: بازار خودرو همچنان از خریدار و فروشنده واقعی خالی شده است. حتی سرمایه گذار هم رغبتی برای سرمایه گذاری در این بازار ندارد و قیمت‌ها تابعیت از نرخ دلار دارد. از سوی دیگر بازارخودرو نیز شاهد افزایش عرضه محصولات از سوی خودروسازان نیست و همین موضوع رکود در بازار را بیشتر کرده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو