فونیکسریمکسبهتام

فورد تولید خود را به علت ادامه بحران جهانی تراشه باز هم کاهش می‌دهد

عصر خودرو- شرکت فورد که هفته گذشته، تولید خود را در ۸ کارخانه در ایالات متحده، مکزیک و کانادا کاملاً متوقف کرده و یا کاهش داده بود، اعلام کرد که فعالیت برخی از کارخانه‌های مونتاژ خود را نیز در هفته جاری میلادی به علت محدودیت‌های جهانی تراشه متوقف خواهد کرد.

فورد تولید خود را به علت ادامه بحران جهانی تراشه باز هم کاهش می‌دهد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، شرکت آمریکایی فورد روز دوشنبه اعلام کرد که تولید را در برخی از کارخانه‌های مونتاژ خود در هفته جاری میلادی به علت محدودیت‌های عرضه تراشه در جهان متوقف خواهد کرد.

    کلی فلکر، سخنگوی این شرکت خودروسازی در ایمیلی به رویترز گفت که فعالیت کارخانه اوهایو و خط تولید ون ترانزیت در تاسیسات کانزاس سیتی متوقف خواهد شد اما در کارخانه‌های مونتاژ کامیون کنتاکی، شیکاگو و دیربورن، کار با کاهش شیفت کاری ادامه خواهد یافت.

    این در حالی است که هفته گذشته، فورد تولید خود را در 8 کارخانه در ایالات متحده، مکزیک و کانادا متوقف کرده و یا کاهش داده بود.

    در تاریخ 4 فوریه، این شرکت اعلام کرد که تولید در دوره سه ماهه جاری در بحبوحه بحران جهانی تراشه کم خواهد بود و انتظار می رود حجم تولید زودتر از نیمه دوم سال 2022 افزایش نیابد.

    بر اساس این گزارش، اعتراضات کامیون داران که مرز ایالات متحده و کانادا را مسدود کرده است نیز بر مشکل خودروسازان آمریکایی افزوده است چرا که آنها قادر به دریافت قطعات ساخته شده در کارخانه های خود در کانادا نیستند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط