فونیکسریمکسبهتام

تسلا با وجود ثبت سود بی سابقه، یک سنت به دولت آمریکا مالیات نمی‌دهد

عصر خودرو- شرکت خودروسازی تسلا با وجود رکورد درآمد خالص در سال ۲۰۲۱ هیچ گونه مالیاتی به دولت فدرال ایالات متحده پرداخت نخواهد کرد. این شرکت ادعا می کند که تمام درآمدش از بازارهای خارجی بوده و در ایالات متحده فقط دچار زیان شده است.

تسلا با وجود ثبت سود بی سابقه، یک سنت به دولت آمریکا مالیات نمی‌دهد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، شرکت خودروسازی تسلا با وجود رکورد درآمد خالص در سال 2021 هیچ گونه مالیاتی به دولت فدرال ایالات متحده پرداخت نخواهد کرد. این شرکت ادعا می کند که تمام درآمدش از بازارهای خارجی بوده و در ایالات متحده فقط دچار زیان شده است.

    سال گذشته سودآورترین سال برای تسلا بود چرا که این شرکت درآمد خالص 5.5 میلیارد دلاری و درآمد تعدیل شده 7.6 میلیارد دلاری را ثبت کرد.

    تسلا در آخرین گزارش مالی سالانه خود که اوایل ماه جاری میلادی به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ارائه شد، اعلام کرد که عملیات این شرکت در ایالات متحده در سال 2021 زیان 130 میلیون دلاری را به ثبت رسانده و تمام درآمد خالص قبل از کسر مالیات با فعالیت این شرکت در خارج از آمریکا به دست آمده است.

    بر اساس این گزارش، یک توضیح می تواند این باشد که تسلا عملیات جهانی خود را به گونه ای تنظیم می کند که درآمد آن در شرکت‌های تابعه خارج از آمریکا که اغلب در بهشت های مالیاتی مانند برمودا، جزایر کیمن یا لوکزامبورگ ثبت شده اند گزارش می‌شود، در حالی که این شرکت در ایالات متحده درآمد مشمول مالیات کمی را گزارش می کند.

    مارتین سالیوان، اقتصاددان ارشد Tax Analysts به سی ان ان گفت: این کار خیلی رایج است. انجام ندادن این کار تقریباً اشتباه است. که این مخالف عقل سلیم است، اما در عین حال قوانین مالیاتی ایالات متحده را نقض نمی کند.

    تسلا در گزارش ارسالی خود به بورس آمریکا فاش نکرد که از کدام کشورها سود سال 2021 را گزارش کرده است.

    سناتور الیزابت وارن، منتقد مکرر ایلان ماسک، مدیرعامل این شرکت، به سی‌ان‌ان گفت: تسلا و دیگر شرکت‌های غول‌پیکر مدت‌هاست که با کلاهبرداری از خلأها و حفره‌ها استفاده می‌کنند تا از پرداخت مالیات طفره بروند و این روند باید متوقف شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو