فونیکسریمکسبهتام

باربَر عبوس فورد

عصر خودرو- فورد رِنجر رَپتور (Ranger Raptor) مدل ۲۰۲۳ مجموعه‌‌ای از جذابیت‌ها و بدخُلقی‌هاست که تیم فنی و طراحی کمپانی در جثه جمع‌وجورش گنجانده‌اند.

باربَر عبوس فورد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۲:۰۰
  • باربَر عبوس فورد
  • باربَر عبوس فورد
  • باربَر عبوس فورد
  • باربَر عبوس فورد
  • باربَر عبوس فورد

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، قلب 3 لیتری V6 ایکوبوست حداکثر 288 اسب‌بخار قدرت را تحویل جعبه‌دنده 10 سرعته خودکار می‌دهد و سقف گشتاور 490 نیوتن‌متری‌اش در مقایسه با نسل قبلی 9 واحد پایین‌تر آمده است.

فناوری پیشگیری از تاخیر توربو (anti-lag) برگرفته از GT و فوکوس ST پس از ترمزگیری حداکثر 3 ثانیه توربوها را فعال نگه می‌دارد تا اگر راننده بلافاصله تصمیم به شتاب‌گیری دوباره داشت بدون هیچ تاخیری توان لازم را تامین ‌کنند. در تریم پرچم‌دار از سیستم تعلیق ارتقا یافته جلو و عقب و کمک‌فنرهای قدرتمند برند FOX استفاده شده که انعطاف‌پذیری بیشتر و استحکام بالاتری دارد.

مهندسان فورد ستون‌های C، محفظه بار و لاستیک زاپاس را تقویت کرده‌اند و مدل‌های اروپایی از سامانه چهار چرخ محرک دائمی و جعبه انتقال 2 سرعته سود می‌برند. دیفرانسیل قفل شونده جلو و عقب، 7 حالت رانندگی عادی، اسپرت، لغزنده، سنگ‌نوردی، شن، گل‌ولای و باژا، کروز کنترل مخصوص آف‌رود موسوم به Trail Control، لاستیک‌های 17 اینچی تمام فصل، سیستم اگزوز با دریچه قابل تنظیم و پله‌های جانبی آلومینومی نیز بخشی دیگر از جذابیت‌های فنی این آمریکایی عَبوس هستند.

از تجهیزات ایمنی و رفاهی زیر پوستش هم می‌توان صندلی‌های اسپرت، تزئینات نارنجی (Code Orange) تودوزی، پدال‌های تعویض دنده منیزیمی اختصاصی پشت فرمان، نمایشگرهای 12.4 اینچی پشت فرمان و 12 اینچی عمودی داشبورد، سامانه اطلاعات و سرگرمی SYNC4 فورد و اتصال بی‌سیم اندروید اتو و اپل کارپلی را نام برد. طبق اخبار رسمی، فروش این آمریکایی توانا در اروپا اواخر تابستان سال جاری و در ایالات متحده از سال 2023 آغاز خواهد شد.

نویسنده: امین قوام

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم