فونیکسریمکسبهتام

رییس پلیس ترافیک شهری راهنمایی و رانندگی:

ساماندهی موتورسیکلت سواران در سراسر کشور اجرایی می‌شود

عصر خودرو- رییس پلیس ترافیک شهری راهنمایی و رانندگی اعلام کرد که طرح ساماندهی و انضباط بخشی به تردد موتورسیکلت سواران که از سی‌ام بهمن ماه در تهران به اجرا درآمده، به زودی در سراسر کشور اجرایی خواهد شد.

ساماندهی موتورسیکلت سواران در سراسر کشور اجرایی می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، سرهنگ محمد باقر سلیمی، درباره اجرای طرح ساماندهی و انضباط بخشی به تردد موتورسیکلت سواران در دیگر شهرهای کشور گفت: طرح ساماندهی و انضباط بخشی به تردد موتورسیکلت سواران در کلانشهرها با تدوین دستورالعمل ویژه به صورت آزمایشی از تاریخ سی‌ام بهمن ماه در کلانشهر تهران اجرا شد. 

    وی با بیان اینکه علاوه بر پلیس راهنمایی و رانندگی، شهرداری و پلیس‌های آگاهی، امنیت، پیشگیری و یگان امداد نیز در اجرای این طرح مشارکت دارند، گفت: در اجرای این طرح محل هایی برای توقف ساعتی موتورسیکلت های متخلف در نظر گرفته شده است و موتورسیکلت های متخلف از یک تا 12 ساعت در همان محل نگهداری می‌شوند.

    رییس پلیس ترافیک شهری راهنمایی و رانندگی با بیان اینکه پلیس در اجرای این طرح با ارتکاب 10 تخلف از سوی موتورسیکلت سواران برخورد خواهد کرد، گفت: تخلفاتی چون عبور از خطوط ویژه، حمل بار نامتعارف، مخدوش بودن پلاک، نداشتن مدارک، عبور از پیاده رو، انجام حرکات نمایشی و ... از جمله این موارد است.

    به گفته سلیمی در همان محل توقیف موتورسیکلت ها نیز محل هایی در نظر گرفته شد تا راننده در محل آموزش داده شود، موتور سیکلت نیز از یک تا 12 ساعت در همان محل نگهداری می شود و فرد باید مدارک خود را به ماموران ارائه داده و متعهد شود که قوانین و مقررات را رعایت می‌کند.

    وی با بیان اینکه رویکرد در اجرای این طرح انتقال موتورسیکلت ها به پارکینگ نیست، گفت: آمارهای چند روز گذشته نشان می‌دهد که از مجموع 5200 دستگاه موتور سیکلت متخلفی که به صورت موقت توقیف شدند، کمتر از یک درصد آن به پارکینگ منتقل شده که این موتورها نیز عموما دارای دستورات یا پرونده قضایی بوده یا اینکه فاقد پلاک و مدارک و اصالت بوده اند.

    رییس پلیس ترافیک شهری پلیس راهنمایی و رانندگی درباره اجرای این طرح در سرار کشور نیز گفت: دستور العمل‌های اجرای این طرح نوشته و برای فرمانده کل انتظامی کشور ارسال شده است. در روزهای آینده و به احتمال زیاد از اوایل سال 1401 این طرح با دستور فرمانده کل انتظامی کشور در سراسر کشور و به خصوص کلانشهرها اجرا خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو