فونیکسریمکسبهتام

مدیریت امور اجرایی معاینه فنی خودروهای کشور خبر داد:

ضرورت بررسی ایمنی خودرو پیش از سفرهای نوروزی

عصر خودرو- مدیریت امور اجرایی معاینه فنی خودروهای کشور با اشاره به اینکه مراکز معاینه فنی آماده مراجعه مردم برای اخذ گواهی معاینه فنی هستند؛ بر ضرورت بررسی ایمنی خودرو پیش از انجام سفرهای نوروزی تاکید کرد.

ضرورت بررسی ایمنی خودرو پیش از سفرهای نوروزی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، عبداله متولی در تشریح ضرورت بررسی ایمنی خودرو پیش از انجام سفرهای نوروزی و آمادگی مراکز معاینه فنی برای مراجعه شهروندان گفت: بخشی  از حوادث خودرویی کشور به واسطه سهل انگاری در بررسی وضعیت ایمنی و شناسایی نقص فنی خودروها رخ می‌دهد؛ لذا به راحتی می توان با اخذ گواهی معاینه فنی و شناسایی نقایص فنی خودرو از بروز حوادث در این بخش جلوگیری کرد.

    وی افزود: هر ساله در ایام نوروز به علت تعدد سفرهای نوروزی شاهد حوادث خودرویی تلخی هستیم که متاسفانه این مساله در بسیاری از موارد با جان باختن تعدادی از هموطنان همراه می‌شود، لذا چک کردن ایمنی خودرو پیش از سفرهای طولانی و بین شهری یک ضرورت برای حفظ جان شهروندان است و این موضوع تنها با چک کردن چشمی و ظاهری در یک تعمیرگاه قابل شناسایی و مرتفع شدن نیست. در حقیقت شناسایی نقایص خودرویی با دستگاه‌های پیشرفته مراکز معاینه فنی می‌تواند ایمنی سفر را تضمین کند.

    وی ادامه داد: علاوه بر وضعیت موتور و ترمز بسیاری از موارد دیگر هستند که چه بسا چک کردن آنها چندان ضروری به نظر نرسد، اما  بررسی آنها ضروری است؛ چرا که هر گونه مشکلی در آنها می‌تواند خطر آفرین باشد و منجر به حادثه تلخی شود.

    متولی به ضرورت چک کردن وضع لاستیک، وضعیت بدنه خودرو از لحاظ دفرمگی و پوسیدگی و دود خودرو و روغن سوزی، چراغ‌های عقب و جلو، بوق خودرو، بالابر شیشه‌ها، عملکرد برف پاک‌کن‌ها، کارکرد شیشه‌شوی و وضعیت کمربند ایمنی اشاره کرد و افزود: گاهی همین موارد در ظاهر ساده، منجر به حوادث  بزرگ و تلخی می‌شوند. آزمون‌های معاینه فنی تمام نقایص فنی خودروها را با دستگاه‌های پیشرفته و  بر اساس استانداردهای روز دنیا و بدون اعمال سلایق مشخص می‌کنند. منتفع اصلی اخذ گواهی معاینه فنی خودرو راننده و سرنشینان خودرو هستند؛ چرا که علاوه بر وضعیت جاده‌ها، سرعت و نحوه رانندگی افراد؛ نقص فنی یکی از آیتم‌های مهم حوادث دلخراش خودرویی است که به راحتی  از طریق انجام آزمون‌های معاینه فنی قابل شناسایی و مرتفع شدن است؛ بر همین اساس مراکز معاینه فنی آماده مراجعه شهروندان برای اخذ گواهی معاینه فنی هستند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط