فونیکسریمکسبهتام

عضو شورای شهر تهران:

ترافیک روز گذشته در تهران یک فاجعه مدیریتی بود

عصر خودرو- رییس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران گفت: ترافیک روزهای بارانی پایتخت شکل پیچیده تر به خود گرفته و این نگرانی را به وجود می آورد که در زمان وقوع بحرانی مانند زلزله چه اتفاقی در تهران رخ خواهد داد؟ لذا ضرورت اتخاذ تدابیر لازم برای مقابله با روزهای بارانی و نیز رفع مشکل ترافیک با استفاده از روش های علمی و فناوری های نوین بیش از پیش احساس می شود و امیدواریم مدیریت شهری در دوره ششم در این زمینه پیشگام باشد.

ترافیک روز گذشته در تهران یک فاجعه مدیریتی بود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، احمد صادقی در پنجاه و دومین جلسه شورای شهر تهران در تذکری در خصوص ترافیک روزهای بارانی و ترافیک روز گذشته تهران گفت: در خصوص موضوع ترافیک روزهای بارانی  بارها و بارها بحث شده و تذکر داده شده ولی متاسفانه تا به امروز نه تنها حل نشده بلکه پیچیده تر شده است. متاسفانه ترافیک روز گذشته یک فاجعه مدیریتی بود که باعث آزردگی شهروندان شد.

    صادقی در ادامه افزود: بیشترین نگرانی بنده از عدم آمادگی و سوء مدیریت وضعیت ترافیکی مربوط به شرایط بحرانی مانند زلزله است که خدایی نکرده در شهر تهران رخ دهد. وقتی با ریزش اندکی باران که از روزهای قبل قابل پیش بینی است شهر دچار این بی‌نظمی و ترافیک غیرقابل کنترل می‌شود به طور حتم  در شرایط بحرانی که مسیرهای اصلی شهر دچار آسیب شده‌اند و مردم شهر نگران هستند با فاجعه‌ی ترافیکی روبه رو خواهیم بود.

    رییس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای شهر تهران افزود: تذکر من به شهردار تهران این است که بارش باران و برف این روزها باید یک مانور و تمرین دستگاه‌ها باشد برای روزهای بحرانی نه اینکه خود تبدیل به بحران شود، در این روزها ضرورت مدیریت یکپارچه شهری و هوشمندسازی اداره شهر به طور قطع و یقین بیش از پیش احساس می‌شود.

    صادقی افزود: در این ایام امکان فراخوان کلیه دستگاه‌ها در قالب مانور ساعت صفر تمرینی برای مدیریت یکپارچه و تقسیم یک کار هماهنگ برای کلیه دستگاه‌ها و رفع چالش‌ها برای روزهای بحرانی است.

    وی ادامه داد: در این ایام صرفا چند دستگاه خدمت رسان نظیر معاونت خدمات شهری و پلیس راهور وارد می شود؛ در حالی که این کار نیاز به یک کار هماهنگ بزرگ دستگاهی دارد، همانطوری که زمان بحران تشکیل ستاد بحرا ن انجام می شود، همه بایستی نقش داشته باشند که ما به سلامتی از بحران بگذریم.

    صادقی در ادامه با اشاره به سوالات متعدد شهروندان گفت: ما این روزها با سوالات متعددی از سوی شهروندان مواجه می شویم که می پرسند فرمانده محترم راهور آیا برنامه منسجم و تمرین شده‌ای برای روزهای پایانی سال دارند؟ یا شهر و شهروندان در امان خدا رها شده‌اند؟ آیا پلیس تنها ضابط قضایی برای اعمال قانون و برخورد با رانندگان خاطی است و یا برنامه‌ای برای کمک به شهروندان تهرانی در مواقع اضطراری دارد؟ آیا وقت آن نشده است که با هماهنگی بین دستگاهی و بهره گیری از تکنولوژی‌های روز برنامه‌ای جامع برای حل مشکل ترافیک شهر تدوین شود؟ آیا نمی‌شود برنامه‌های تشویقی برای رانندگان تاکسی و تاکسی‌های اینترنتی جهت ارائه خدمات در روزهای بارانی طراحی کرد؟ آیا نمی‌شود با شناور کردن زمان تعطیلی ادارات دولتی در مواقع بارندگی، بار ترافیک را کاهش داد؟ و یا با نیم بها کردن حمل و نقل عمومی در این مواقع شهروندان را به استفاده از حمل و نقل عمومی تشویق کرد؟.

    رییس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با طرح پیشنهاداتی افزود: در این شرایط می توان با استفاده از ظرفیت اتوبوس‌های بین شهری برای جابه‌جایی مسافران و یا زوج و فرد کردن خودروها باعث کاهش حجم خودروها در سطح شهر شد.

    وی ادامه داد: هوشمندسازی چراغ‌های راهنمایی، که البته در چند سال گذشته نه تنها به این ظرفیت اضافه نشده بلکه آنچه از قبل بوده از مسیر خارج شده، استفاده از ظرفیت‌های مردمی و لزوم ورود مجموعه های فرهنگی شهرداری تهران برای آموزش به شهروندان به جهت هدایت ترافیک در نقاط محلی و بسیاری راهکار دیگر مانند دورکاری کردن کارمندان می‌تواند مانع غافلگیری مدیران شهری شود.

    صادقی در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با نخبگان جوان و استعدادهای برتر علمی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح روز چهارشنبه، 26 آبان ماه در دیدار نخبگان جوان و استعدادهای برتر علمی، بر پیداکردن راه حل علمی برای مشکلات کشور تاکید کردند. ایشان در این جلسه بر حل مسائل مهم کشور از جمله آب، محیط زیست و مسئله مهم ترافیک و طولانی شدن زمان سفرهای درون شهری، برمبنای علم تاکید داشتند.

    صادقی در پایان گفت: امیدوارم شورای شهر ششم و شهردار تهران به تأسی از فرمایشات مقام معظم رهبری در حل ترافیک با راه حل های علمی و استفاده از فناوری ها نوین و هوشمند پیشگام باشند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو