فونیکسریمکسبهتام

تایرهای فرسوده کاروان نظامی روسیه را زمین‌گیر کرد

عصر خودرو- رئیس جمهور روسیه ولادمیر پوتین با توجه به اینکه ماه ها جنگ با همسایه خود، اوکراین را انکار می کرد، در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ توافق صلح را پاره کرد و حمله فیزیکی خود را به اوکراین آغاز کرد و نیروهای خود را به سمت شمال، شرق و جنوب اوکراین سرازیر کرد.

تایرهای فرسوده کاروان نظامی روسیه را زمین‌گیر کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، در این میان، کاروان نظامی ارتش روسیه با طول 64 کیلومتری خیلی خبرساز شد ! این کاروان که به سمت کی­یف، پایتخت اوکراین در حال حرکت بود در فاصله 32 کیلومتری مرکز این شهر متوقف شد.

    به گفته وزارت دفاع بریتانیا، این کاروان نظامی روسیه به دلیل مقاومت شدید ارتش اوکراین و بیش از آن بدلیل مشکلات فنی در خودروها و همچنین گل و لای مسیر،  زمین گیر شد.

    لازم به ذکر است که، در مورد خودروهای نظامی روسیه و عملکردشان بحثهای زیادی مطرح است. ترنت تلنکو، متخصص بازنشسته و بلاگ نویس نظامی که نزدیک به 10 سال به عنوان ارزیاب خودروهای نظامی در ارتش ایالات متحده خدمت کرده است، دلیل مواجه شدن ارتش روسیه با مشکل برای پیشروی به خاک اوکراین را تایرهایی عنوان کرده که برای مدت طولانی در انبار بوده اند و فرسوده شده اند و این موضوع جای شگفتی بسیار است که چطور یکی از بزرگترین ارتش های جهان با وجود رابطه عمیق با چین از تایرهای نظامی جدید و تازه برای خودروهای خود استفاده نکرده است.

    همچنین تلنکو با اشاره به عملکرد ضعیف و نگهداری غیر اصولی ارتش روسیه در مورد لاستیک‌ ها افزود: وقتی خودرو های نظامی روسیه ماه ها در یک مکان نامناسب و غیر اصولی رها شدند، دیواره های لاستیک‌ به دلیل تابش نور خورشید و رطوبت هوا ، ضعیف، پوسیده و شکننده شدند و همین نکته ساده باعث ایجاد فاجعه و در نتیجه پارگی و ترکیدن لاستیک‌ های کاروان عظیم نظامی روسیه شد.

    تجربه نبرد روسیه و اوکراین اهمیت‌ لاستیک‌ به عنوان محصولی که در هر شرایط بار حمل وسایل نقلیه را بدوش می کشد بیش از پیش به نمایش گذاشت ، محصولی که بی توجهی به انتخاب و نگهداری صحیح آن قادر است ماشینهای جنگی بزرگ را نیز متوقف نماید.

    نگهداری صحیح از تایر‌ خودرو یکی از مهمترین سرویس های مورد نیاز برای حفظ سلامت و ایمنی خودرو است. اگر عمر مفید لاستیک‌ خودرو شما از نظر زمانی یا کارکرد گذشته حتما هر چه سریعتر نسبت به تعویض آن اقدام کنید و راهکارهای تازه و به روز را برای این کار انتخاب کنید. در حال حاضر جشنواره نوروزی توسط یک استارتاپ فعال در حوزه تایر‌ در حال برگزاری است که ضمن ارائه تخفیف، امکان نصب و بالانس‌ تایر‌ در محل را نیز برای شما فراهم می کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۳ روز پیش
        آرشیو