فونیکسریمکسبهتام

معاون سازمان استاندارد: ماندن خودرو در پارکینگ خودروسازها موجب ابطال تاییدیه استاندارد می‌شود

عصر خودرو- معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران گفت: براساس تعهدنامه اخذ شده از خودروسازها اگر خودرو تازه تولیدی بیش از ۲ ماه در انبارهای خودروسازها بماند تاییدیه بازرسی کیفی استاندارد آن خودرو حذف خواهد شد.

معاون سازمان استاندارد: ماندن خودرو در پارکینگ خودروسازها موجب ابطال تاییدیه استاندارد می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایرنا، احسان ساده روز چهارشنبه افزود: خودرو تولید شده در صورتی که مدت طولانی در توقفگاه و در هوای آزاد نگهداری شود، تحت تاثیر نور آفتاب، خاک و شن و ماسه و هوازدگی قرار گرفته و دیگر خودرو نو محسوب نمی شود.

    وی ادامه داد: اداره استاندارد در باره ایمنی خودروها تذکر جدی به خودروسازان داده و جلسات متعدد با آنان برگزار نموده و نسبت به رفع اشکالات موجود به آنها تذکر و هشدار داده است.

    معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران گفت: جلسات متعدد منجر به اخذ تعهدات 14 گانه وزارت صنعت، معدن و تجارت و تعهدات 15 گانه تولیدکنندگان 2 خودورساز عمده شده که یکی از آنها ابطال تاییدیه های بازرسی برای خودروهای انبار شده است.

    وی افزود: ایجاد سیستم هوشمند "کیو.آر.کد" و ردیابی محصولات از این طریق و الزام خودروسازان به استفاده از قطعات دارای استاندارد اجباری و تشویقی از دیگر تعهدات خودروسازان برای تامین ایمنی بیشتر تولیدات داخلی است.

    ساده ادامه داد: در حال حاضر خودروسازان برای خودروهای انبار شده خود دریافت تاییدیه های مجدد استاندارد را از واحدهای بازرسی استاندارد آغاز کرده و اخذ این تعهدات در حال انجام است.

    وی با بیان اینکه شورای عالی استاندارد پس از 20 سال با حضور رییس جمهوری برگزار شد گفت: در جریان این جلسات موضوع استاندارد اجباری خدمات پس از فروش خودرو نیز مطرح گردید.

    معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران به مغفول ماندن اعمال استاندارد در حوزه خدمات پس از فروش کالا اشاره کرد و افزود: استانداردسازی خدمات پس از فروش لوازم خانگی نیز در دست اقدام است، قیمت لوازم خانگی کم نیست لذا نباید مصرف کنندگان در جریان خدمات پس از فروش دچار مشکل شوند.

    معاون سازمان استاندارد: ماندن خودرو در پارکینگ خودروسازها موجب ابطال تاییدیه استاندارد می‌شود

    وی سازمان ملی استاندارد را مرجع سیاستگذاری در استاندارد کالا و خدمات عنوان کرد و ادامه داد: در نگاه عامیانه مردم، استانداردسازی فقط به حوزه کالا و بخش محسوس و فیزیکی تولید پرداخته است و نه خدمات، حال آنکه استاندارد سازی پس از فروش در تولید ثروت و کارآفرینی و البته رضایتمندی عمومی نقش مستقیم دارد زیرا به خاطر عدم کیفیت خدمات پس از فروش در بخش خصوصی و دولتی شاهد ایجاد نارضایتی هستیم.

    ساده گفت: در توسعه استاندارد علاوه بر نگاه به حوزه استانداردسازی مطابق تجارب بین الملی به شرایط و استانداردهای منطبق با شرایط بومی کشور شامل ویژگی های ملی و مذهبی باید توجه شود به عنوان نمونه اجرای استاندارد اقامت و هتل در مشهد باید متناسب با یک شهر مذهبی در ایران باشد.

    معاون سازمان استاندارد: ماندن خودرو در پارکینگ خودروسازها موجب ابطال تاییدیه استاندارد می‌شود

    وی افزود: اجرای طرح عیدانه نظارت بر کیفیت و خدمات هتل ها، زائرسراها و رستورانها در بخش های مختلف صنعت گردشگری در نوروز 1401 از 15 اسفند ماه جاری تا 15 فروردین سال آینده در سراسر کشور ادامه دارد.

    معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران ادامه داد: با موفقیتهای قانونی که در نظام استاندارد به دست آورده ایم در مواردی که نقض استاندارد اجباری با سلامت و ایمنی مردم در ارتباط باشد به عنوان ضابط قضایی و در استاندارد غیراجباری به عنوان ارزیاب کیفی عمل کرده و نتیجه را به مراجع قضایی ارسال می کنیم.

    وی گفت: عوامل استاندارد به عنوان ضابط قضایی برای انجام امور نظارتی خود اجازه ورود به اماکن برای بررسی تطبیق استاندارد اجباری کالا و خدمات را دارند و می‌توانند علیه متخلفانی که استاندارد لازم را رعایت نکرده باشند اعلام جرم نموده یا محل را مهروموم نمایند.

    وی در سفر امروز به خراسان رضوی از 2 مرکز اقامتی مشهد بازدید کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو