فونیکسریمکسبهتام

مدیر عامل ایران خودرو دیزل عنوان کرد:

صرفه جویی۱۲ هزار میلیارد تومانی با ورود اتوبوس برقی به بازار

عصر خودرو- ایران خودرو دیزل ۶۲ سال است که جز اصلی ترین و راهبردی ترین مراکز تولیدی کشور است. این شرکت در ۱۶ ماه گذشته ۷ محصول جدید دولوپ کرده و سپد عملیاتی را از سال گذشته تا کنون با افزایش ۵ برابری به حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان رسانده است.

صرفه جویی۱۲ هزار میلیارد تومانی با ورود اتوبوس برقی به بازار
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، جواد توسلی مهر مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل در حاشیه مراسم رونمایی از اتوبوس برقی این شرکت گفت: ایران خودرو دیزل صاحب پلتفرم و دانش است و برای تولید ایده به محصول حداکثر 6 ماه زمان نیاز دارد. بهترین مثال برای تایید این ادعا  پروژه اتوبوس آمبولانس بود که بسیار زیاد مورد استقبال اورژانس کشور قرار گرفت.

    وی در خصوص تولید اتوبوس برقی که امروز رونمایی می شود عنوان کرد: در سال 2019 حدود 223 هزار دستگاه اتبوس برقی در جهان تولید شده که این مقدار نسبت به جمعیت کلانشهرها نسبت یک اتبوس به 32 هزار نفر را ایجاد می کند. برای رسیدن به همین درصد در کشور باید حدود 3000 دستگاه اتوبوس برقی به ناوگان مسافری شهری اضافه شود. اگر این تعداد محقق شود حدود 840 میلیون لیتر گازوئیل معادل 12 هزار میلیارد تومان ذخیره انرژی و سوخت در کشور را شاهد خواهیم بود.

    بر اساس امار حدود 70 درصد از آلایندگی کلان شهر ها از طریق خودروها ایجاد می شود و از این مقدار 85 درصد مختص ماشین های سنگین است‌.

    خط تولید اتوبوس برقی ایران خودرو دیزل توان تولید 4 دستگاه در روز و مجموعا 1000 دستگاه در سال را دارد ولی برای رسیدن به این عدد نیازمند حمایت های نهادهای تصمیمگیر خواهد بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط