فونیکسریمکسبهتام

اختصاص دو میلیارد یورو به یارانه سوخت در فرانسه

عصر خودرو- نخست وزیر فرانسه در مصاحبه‌ای اعلام کرد دولت این کشور ۱۵ سنت یورو تخفیف در هر لیتر برای قیمت بنزین و دیزل فراهم می‌کند تا به مصرف کنندگان عادی و کسب و کارها در برابر افزایش هزینه‌های سوخت کمک کند.

اختصاص دو میلیارد یورو به یارانه سوخت در فرانسه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، ژان کستکس به روزنامه لوپاریسین گفت: این اقدام به مدت چهار ماه از اول آوریل اجرا می‌شود و برای دولت حدود دو میلیارد یورو هزینه خواهد داشت. این اقدام به همه کسانی که بنزین می‌خرند به خصوص خانوارها و شرکتها، رانندگان تاکسی، کامیون داران و ماهیگیران کمک خواهد کرد.

    این خبر چهار هفته پیش از انتخابات ریاست جمهوری فرانسه اعلام شده و به بیش از 20 میلیارد یورو کاهش مالیات و یارانه که در ماه‌های اخیر از سوی دولت فرانسوی برای محدود کردن هزینه‌های برق و گاز مصرف کنندگان اعلام شده است، اضافه می‌شود.

    فرانسه و کشورهای اروپایی دیگر تلاش می کنند از مصرف کنندگان و کسب و کارها در برابر افزایش بی‌سابقه قیمتهای انرژی که پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین افزایش بیشتری پیدا کرد، محافظت کنند.

    بر اساس گزارش بلومبرگ، نخست وزیر فرانسه اعلام کرد توزیع کنندگان بنزین و دیزل این تخفیف موقتی را در جایگاه‌های سوخت اعمال می کنند و هزینه مذکور از سوی دولت جبران می‌شود. این اقدام سریعتر از رای دادن به کاهش مالیات بوده و به نفع بعضی از شرکتهاست که از یارانه مالیات سوخت معاف می شود. کستکس شرکتها و توزیع کنندگان انرژی را تشویق کرد تخفیفهای خودشان را اعلام کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط