فونیکسریمکسبهتام

ایلان ماسک:

تسلا و اسپیس ایکس با خطرهای تورمی قابل‌توجه مواجهند

عصر خودرو- ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا اظهار کرد که خودروساز الکتریکی آمریکایی و شرکت موشکی اسپیس ایکس با فشار تورمی قابل‌توجهی در مواد خام و لجستیک مواجه هستند.

تسلا و اسپیس ایکس با خطرهای تورمی قابل‌توجه مواجهند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایسنا، ماسک در توییتی در مورد چشم‌انداز نرخ تورم سوال کرد و گفت که شرکت‌های او تنها نیست و مقاله‌ای را بازنشر کرد که در آن درگیری اوکراین و روسیه قیمت کالاها را به بالاترین سطح از سال 2008 رساند. تهاجم روسیه به اوکراین باعث افزایش قیمت فلزات مورد استفاده در خودروها مانند آلومینیوم، پالادیوم و نیکل شده است و احتمالا رانندگان این هزینه را پرداخت می‌کنند.

    در حالی که فلزات هنوز هدف تحریم‌های غرب قرار نگرفته‌اند، برخی از شرکت‌های حمل‌ونقل و تامین‌کنندگان قطعات خودرو از کالاهای روسی دوری می‌کنند و فشار بیشتر را بر خودروسازانی وارد می‌کنند که از کمبود تراشه و قیمت‌های بالاتر انرژی در حال فروپاشی هستند.

    تورم مصرف‌کننده ایالات‌متحده که به دلیل قیمت مسکن، غذا و گاز تشدید شد،  شاهد شدیدترین افزایش خود در چهار دهه اخیر بود که احتمالا افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو را تقویت می‌کند.

    سهام تسلا در روز جمعه با 5 درصد کاهش به 795.35 دلار رسید و از آغاز سال تا به امروز حدود 25 درصد از دست داده است. این سازنده خودروهای الکتریکی هفته گذشته قیمت خودروهای شاسی بلند مدل Y و سدان‌های برد بلند مدل 3 خود را هر کدام هزار دلار و برخی خودروهای مدل 3 و مدل Y ساخت چین را 10 هزار یوان (2150 دلار سنگاپور) افزایش داد.

    ریویان، شرکت خودروسازی آمریکایی اعلام کرد که مشکلات زنجیره تامین می‌تواند تولید برنامه‌ریزی شده آن را به نصف کاهش دهد و دلیل آن افزایش قیمت موادخام و محدودیت‌های زنجیره تامین است.

    شرکت تویوتا موتور ژاپن اعلام کرد که تولید داخلی را تا 20 درصد برای ماه‌های آوریل تا ژوئن کاهش می‌دهد تا فشار بر تامین‌کنندگانی که با کمبود تراشه و سایر قطعات مواجه هستند را کاهش دهد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو