فونیکسریمکسبهتام

فورد اکنون از ربات ها برای چاپ سه بعدی قطعات استفاده می کند

عصر خودرو- مرکز ساخت پیشرفته فورد واسط [اینترفیس] جدیدی طراحی کرده است که ماشین ها و کامپیوترهای مختلف از زنجیره تأمین بتوانند از یک زبان مشترک برای تولید و مونتاژ قطعات استفاده کنند.

فورد اکنون از ربات ها برای چاپ سه بعدی قطعات استفاده می کند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از سایپانیوز، چند دهه است که خودروسازان از ربات ها در ساخت و تولید خود بهره می گیرند تا هم هزینه ها را کاهش دهند و هم خطاها را کاهش دهند. حالا سامانه جدید فورد که تا به حال منتظر ثبت اختراع بود یکی از گلوگاه های تولید با کمک ربات ها را حل و رفع کرده است طوری که ربات ها بدون دخالت یا حضور انسان ها بدون خواب و خستگی هنگام شب هم قطعات را در چاپگرهای سه بعدی تولید می کنند.

    این اولین باری است که هم زبانی بین چاپگرهای سه بعدی کربنی و ربات های ساخت KUKA ایجاد شده و افق بسیار وسیع و نامحدودی را در تعامل بین فرایندهای تولید با ربات ها ایجاد کرده است.

    تا به حال این شیوه فقط برای تولید قطعات در حجم کوچک مقدور بود و فقط برای قطعات خاص با مشخصات ویژه قابل تنظیم بود برای مثال با آن براکت ترمز موستانگ شلبی GT500 تولید می شد که خاص پکیچ عملکرد [قدرت، شتاب و سرعت] بالا بود. جیسن ریسکا Jason Ryska مدیر توسعه فناوری ساخت فورد می گوید: «این فرایند جدید تحولی بزرگ در استفاده از ربات ها در خطوط ساخت و تولید به حساب می آید.»

    شرکت ربات سازی کوکا KUKA نام این ربات چرخ دار را خاویر [هاویر]  Javier گذاشته است که می تواند بدون دخالت یا حضور انسان، چاپگرهای سه بعدی را راه اندازی کند و قطعه تولید کند. هر چقدر بیشتر از آن استفاده می شود، دقت بالاتر رفته و حاشیه خطا کاهش می یابد.

    شرکت فورد در بیانیه ای خبری اعلام کرده است: «در مرکز ساخت پیشرفته ی فورد، هاویر بدون نیاز به کمک انسان عملیات چاپ سه بعدی را انجام می دهد. او همیشه سر وقت حاضر است و حرکات آن از دقت بسیار بالا برخوردار است و برای شارژ به زمان خیلی کوتاهی نیاز دارد.»

    زمانی که تجهیزات از تأمین کنندگان مختلفی در یک خط تولید به کار گرفته می شوند، به دلیل نداشتن یک اینترفیس یا زبان مشترک به خوبی با هم سازگار نمی شوند. حالا این سامانه جدید فورد فهم بین تجهیزات و ماشین آلات مختلف از برندهای گوناگون را فراهم آورده است و به صورت آنلاین و در زمان حال علاوه بر ارسال فرامین، فیدبک هم دریافت می کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم