فونیکسریمکسبهتام

در روز‌های پایانی سال؛

روند افزایشی مصرف بنزین

عصر خودرو- با نزدیک شدن به تعطیلات نوروزی و روز‌های پایانی سال، مصرف بنزین هم صعودی شده است.

روند افزایشی مصرف بنزین
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از صداوسیما، آقای کرامت ویس کرمی مدیر عامل پخش فراورده‌های نفتی در خصوص مصرف بنزین در روز‌های پایانی سال می‌گوید: از ابتدا تا بیست و سوم اسفند ماه، روزانه 93 میلیون لیتر بنزین مصرف شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، که مصرف روزانه حدود 80 میلیون لیتر ثبت شده است 16 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

    مسئولان نفتی هم پیش بینی کردند در تعطیلات نوروزی متوسط مصرف بنزین به بیش از 100 میلیون لیتر می‌رسد.

    سالاری مدیر عامل پالایش و پخش فراورده‌های نفتی نیز می‌گوید: پیش بینی می‌کنیم مصرف بنزین در ایام تعطیلات نوروز، حدود 104 تا 105 میلیون لیتر برسد..

    اما این مصرف بنزین فقط مختص تعطیلات نوروزی نیست، مصرف بنزین در سال 1400 در مقایسه با سال قبل از آن، حدود 16 درصد رشد داشته است.

    ویس کرمی همچنین می‌گوید: از ابتدای 1400 تا 23 اسفند ماه، به طور میانگین 87 میلیون لیتر بنزین در روز مصرف شده در حالیکه این میزان در سال 1399, حدود 75 میلیون لیتر در روز بوده است؛ که رشد 16 درصدی را نشان می‌دهد بنابراین مصرف بنزین تقریبا دو برابر متوسط رشد سالانه بنزین در سال‌های اخیر بوده است

    همین رشد 16 درصدی که تقریبا دو برابر متوسط رشد سالانه مصرف بنزین در سال‌های اخیر بوده است، باعث شده صادرات بنزین در سال 1400 کاهشی شود.

    سالاری مدیر عامل پالایش و پخش فراورد ه‌های نفتی درخصوص کاهشی شدن صادرات بنزین نیز می‌گوید: صادرات بنزین همچنان طبق روال ادامه دارد و بطور میانگین دو میلیون لیتر در روز صادرات می‌شود.

    دست اندرکاران نفتی معتقدند اگر روند مصرف بنزین همچنان صعودی باشد ممکن است تبدیل به وارد کننده بنزین شویم.

    مدیر عامل پخش فراورده‌های نفتی می‌افزاید:‌متوسط مصرف بنزین در سال 1401 روزانه حدود 100 میلیون لیتر می‌شود که باز هم مصرف بنزین صعودی است که این یعنی میزان متوسط مصرف در آینده نزدیک ممکن است باعث شود که مصرف و تولید یکی شود.

    این موضوع یعنی میزان تولید و مصرف بنزین یکی شده و در آینده نزدیک ممکن است تبدیل به وارد کننده بنزین شویم البته می‌شود جلوی این اتفاق را گرفت اگر راهکار‌هایی مثل دو گانه سوز کردن خودرو‌ها به صورت جدی‌تر دنبال شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط