فونیکسریمکسبهتام

معاون عمرانی وزیر کشور اعلام کرد:

رشد ۱.۸ درصدی مراجعه خودروهای سبک به مراکز معاینه فنی

عصر خودرو- معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: مراکز معاینه فنی خودروهای سبک در سال ۱۴۰۰ در مجموع ۱۱ میلیون و ۴۶۶ هزار و ۸۲۲ خودرو پذیرش داشتند که نسبت به ۱۱ میلیون و ۲۵۷ هزار و ۹۹۶ سال ۱۳۹۹ رشد ۱.۸ درصدی در پذیرش خودرو را نشان می دهد.

رشد ۱.۸ درصدی مراجعه خودروهای سبک به مراکز معاینه فنی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، مهدی جمالی نژاد ضمن اعلام مطلب فوق در عین حال افزود: در حدود 20 درصد از این خودروها موفق به اخذ گواهی معاینه فنی نگردیده اند که  47 درصد علت مردودی ها مربوط به بخش ایمنی و 53 درصد مربوط به بخش آلایندگی می باشد.

    وی ادامه داد: همچنین 856 هزار و 345 دستگاه خودرو سنگین در سال 1400 به مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین مراجعه نموده که این عدد نیز نسبت به سال 1399 از رشد 4 درصدی برخوردار بوده است.

    جمالی نژاد افزود: این تعداد مراجعه به مراکز می تواند با رعایت کامل قانون هوای پاک و آیین‌نامه اجرایی نحوه انجام معاینه و صدور برگ معاینه فنی خودرو توسط دستگاه‌های ذیربط افزایش بسیار بیشتری داشته باشد.

    رییس شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور اضافه کرد: بیشترین مراجعه به مراکز معاینه فنی خودروهای سبک مربوط به استان‌های تهران، خراسان رضوی و اصفهان و کمترین مراجعه نیز به ترتیب در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، ایلام بوده است.

    وی همچنین خاطر نشان کرد: بیشترین مراجعه به مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین در کشور مربوط به استان‌های فارس، اصفهان و تهران و کمترین مراجعه نیز به ترتیب در استان های کهگیلویه و بویراحمد، ایلام و بوشهر بوده است.

    جمالی نژاد با اعلام اینکه تا پایان سال 1400 در مجموع 664 مرکز معاینه فنی خودروهای سبک و 175 مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین  در سراسر کشور در حال فعالیت می‌باشند، گفت: در مقایسه با تعداد مراکز معاینه فنی در سال 1399، در مجموع در سال 1400 شاهد افزایش24 مرکز معاینه فنی سبک و 7مرکز معاینه فنی سنگین درکشور بودیم.

    رشد 30 درصدی مراجعه به مراکز در ایام نوروز

    معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور همچنین اعلام کرد: از 29 اسفند ماه سال گذشته تا پایان روز سیزدهم فروردین ماه سال جاری مصادف با تعطیلات نوروزی، 640 مرکز معاینه فنی خودروهای سبک، 320 آزمایشگاه هیدرواستاتیک و 168 مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین نسبت به خدمت‌رسانی به هموطنان اقدام که 276 هزار و 865 خودرو سبک به این مراکز مراجعه‌ نموده‌اند که از این میان 241 هزار و 855 دستگاه خودرو موفق به اخذ گواهی معاینه فنی شده اند که این امر افزایش 30 درصدی را نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل نشان می دهد.

    جمالی نژاد ادامه داد: 78هزار و 332 خودرو قادر به قبولی در آزمون های معاینه فنی نشده اند که 71 درصد این خودروها به دلیل نقص در سیستم ایمنی و 29 درصد آن ها به دلیل آلایندگی مردود شده که خوشبختانه 62 هزار و 681  دستگاه از این وسایل نقلیه با رفع عیب و مراجعه مجدد در همین ایام موفق به اخذ گواهی معاینه فنی شده اند.

    وی اضافه کرد: همچنین در ایام نوروز سال جاری 37 هزار 194 خودرو سنگین  به مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین مراجعه نمودند که این امر رشد  9 درصدی مراجعات را در مقایسه با سال گذشته نشان می دهد که از این تعداد 31 هزار 233 خودرو موفق به اخذ گواهی معاینه فنی شده ‌اند و 5 هزار 961 خودرو در آزمون معاینه فنی مردود شده‌اند که از این تعداد 4 هزار 956 خودرو با رفع عیب و مراجعه مجدد نسبت به اخذ گواهی اقدام نمودند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو