فونیکسریمکسبهتام

هشدار به توزیع کنندگان باتری و کمک فنر

عصر خودرو- سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهران از آغاز اجرای طرح جمع‌آوری باتری و کمک فنر قاچاق و تقلبی در استان تهران از دو روز پیش خبر داد و تاکید کرد که اگر کالایی کد رهگیری نگرفته و صورتحساب آن در سامانه جامع تجارت ثبت نشود، کالای تقلبی و قاچاق محسوب می‌شود.

هشدار به توزیع کنندگان باتری و کمک فنر
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، محمود سیجانی با بیان اینکه در راستای مبارزه با قاچاق، کالاهای تقلبی، بی کیفیت و غیر استاندارد با همکاری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، وزارت دادگستری، سازمان تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات، اصناف، تولیدکنندگان و عرضه کنندگان، طرح جمع آوری کالاهای قاچاق و تقلبی آغاز شده، گفت: هدف از برگزاری این طرح دسترسی مصرف کنندگان به کالاهای اصل و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در بخش تولید است.

    به گفته وی این طرح در سه مرحله عملیاتی می‌شود. در مرحله اول کالاهای گروه باتری و کمک فنر باید کد رهگیری دریافت کنند. مرحله دوم مربوط به افزایش شفافیت جریان کالا است که در این راستا باید تولید کنندگان، عرضه کنندگان و توزیع کنندگان قطعات یدکی خودرو در سامانه جامع تجارت ثبت نام و صورتحساب‌های خود را ثبت کنند. 

    سرپرست سازمان صمت استان تهران با بیان اینکه در مرحله دوم اگر کالایی کد رهگیری نگرفته و صورتحساب آن در سامانه جامع تجارت ثبت نشود، کالای تقلبی و قاچاق محسوب می‌شود، اظهار کرد: سومین مرحله نیز نظام بخشی، ساماندهی و حرفه‌ای شدن نظام توزیع قطعات یدکی است که در این مرحله باید شبکه توزیع لوازم یدکی را شناسنامه دار و مسئولیت پذیر کرد تا نمایندگی‌ها قطعات سالم و با اصالت را عرضه کنند.

    گفتنی است طبق گفته‌های مسئولان ستاد مقابله با قاچاق و ارز و وزارت صمت، برآورد شده که حدود 30 تا 60 درصد کل بازار لوازم یدکی خودرو سهم فعالیت‌های قاچاق و کالاهای تقلبی است.

    همچنین بر اساس گزارش وزارت صمت در مورد سهم تخلف در قطعات مختلف خودرویی، بیشترین تخلف با سهمی معادل 72 درصد، مربوط به سیستم تعلیق و جلوبندی خودرو است، سهم لاستیک و موتور یا قوای محرکه و گیربکس هرکدام به تفکیک پنج درصد تعیین شده و یک درصد هم مربوط به باتری خودرو برآورد شده و مابقی یعنی سهم 16درصدی در اختیار سایر قطعات مرتبط با خودرو است.

    طرح جمع‌آوری باتری و کمک فنر قاچاق و تقلبی از روز 15 فروردین‌ ماه در چند استان آغاز شده و به تدریج در تمامی استان‌ها انجام خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو