فونیکسریمکسبهتام

تعهد انجمن به تولید باتری استاندارد

حمایت قاطع انجمن تولیدکنندگان باتری از طرح درج شناسه کالا

عصر خودرو- رئیس هیات‌مدیره انجمن تولیدکنندگان باتری ایران در نامه‌ای خطاب به «محمدمهدی برادران» معاون صنایع عمومی وزارت صمت، حمایت قاطع این انجمن از طرح درج شناسه کالا بر روی باتری خودرو را اعلام کرد.

حمایت قاطع انجمن تولیدکنندگان باتری از طرح درج شناسه کالا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، «علی‌اکبر غفوری‌منش» در این نامه از اجرای درج شناسه کالا بر روی باتری خودرو خبر داد.

    وی در این نامه با تشکر از وزیر صمت و همه دست‌اندرکاران اجرای طرح درج شناسه کالا، اعلام‌کرد: پیرو مباحث مرتبط با درج شناسه کالا بر روی باتری خودرویی، همه تولیدکنندگان عضو انجمن، حمایت قاطع خود را از طرح یادشده که منجر به تقویت تولید داخلی، قطع جریان ورود کالای قاچاق، افزایش تولید کالای باکیفیت و افزایش اشتغال در کشور می‌شود را اعلام می‌کنند و از تاریخ 15 فروردین‌ماه امسال، تمامی باتری‌های خودرویی با درج شناسه کالا در بازار عرضه می‌شود.

    رئیس هیئت‌مدیره انجمن تولیدکنندگان باتری ایران تاکید کرد: این انجمن متعهد می‌شود تقاضای بازار داخلی را با تولید باتری استاندارد و دارای کیفیت مناسب و بدون هیچ کم و کاستی تأمین کند.

    بر اساس این گزارش، پیشتر «علیرضا شاه‌میرزایی» معاون تجارت و خدمات وزارت صمت بیان‌داشت: جمع‌آوری لوازم‌یدکی تقلبی و قاچاق شامل چند مرحله است و درمرحله نخست باید فعالان قطعات یدکی خودرو (تولیدکننده، واردکننده، توزیع‌کننده و خرده‌فروش‌ها) در سامانه جامع تجارت ثبت‌نام کنند.

    وی افزود: تاکنون 270 تولیدکننده و بیش از 40 هزار خرده‌فروش در سامانه جامع تجارت ثبت‌نام کرده‌اند که رقم قابل‌توجهی است. کل خرده‌فروشان لوازم‌یدکی خودرو حدود 70 هزار واحد هستند.

    معاون تجارت و خدمات وزارت صمت با بیان این‌که در مرحله دوم، کالاها باید شناسه‌دار شوند، ادامه‌داد: تاکنون بیش از 60 هزار شناسه کالا برای لوازم‌یدکی خودرو صادرشده که هر یک از این شناسه‌ها مربوط به یک نوع کالا با یک برند و ویژگی خاص است؛ فرآیند شناسه‌دار کردن کالاها بسیار دقیق است تا از کالاهای شبیه به خود متمایز شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو