فونیکسریمکسبهتام

مصرف بنزین ۱۴ و تردد جاده‌ای تعطیلات عید ۴۳ درصد بیشتر از ۱۴۰۰

عصر خودرو- مصرف بنزین وسایل نقلیه به عوامل مختلفی از جمله نوع خودرو و سرعت آن بستگی دارد؛ بنابراین لزومی ندارد عدد رشد مصرف بنزین و سفر‌ها یکسان باشد.

مصرف بنزین ۱۴ و تردد جاده‌ای تعطیلات عید ۴۳ درصد بیشتر از ۱۴۰۰
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از صداوسیما، نبود محدودیت‌های کرونایی افزایش چشمگیر سفر‌های نوروزی را به دنبال داشت‏ افزایشی که مسوولان وزارت گردشگری از آن با تعبیر «سونامی سفر» یاد می‌کنند.

    فاطمی دبیر ستاد خدمات کشور می‌گوید: مسوولان وزارت راه و شهرسازی و شخص آقای ضرغامی سونامی سفر را برای امسال پیش بینی کردند و بلافاصله برنامه ریزی‌های گسترده‌ای برای سفر‌های امسال به اقصی نقاط کشور انجام شد.

    بخاطر این سفر‌ها، مصرف بنزین هم در تعطیلات نوروزی به بیش از 110 میلیون لیتر در روز رسید یعنی 27 درصد بیشتر از این رقم در مدت مشابه پارسال.

    با این وجود آمار‌های وزارت راه درباره افزایش تردد جاده‌ای با خودرو‌های شخصی تناسبی با افزایش 27 درصدی مصرف بنزین ندارد.

    افندی زاده - معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی هم می‌گوید: 25 اسفند 1400 تا 15 فروردین 1401 حدود 49 میلیون و 802 هزار و 172 وسیله نقلیه در تردد جاده‌ای بودند که نسبت به مدت مشابه پارسال حدود 43 درصد رشد نشان می‌دهد.

    اگر این آمار‌ها را با میزان افزایش مصرف سوخت یعنی مجموع بنزین و سی ان جی مقایسه کنیم اوضاع پیچیده‌تر هم می‌شود، زیرا رشد مصرف سوخت نسبت به نوروز پارسال حدود 14 درصد بوده است.

    افندی زاده معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی می‌گوید: مصرف بنزین وسایل نقلیه به عوامل مختلفی از جمله نوع خودرو و سرعت آن بستگی دارد؛ بنابراین لزومی ندارد عدد رشد مصرف بنزین و سفر‌ها یکسان باشد، اما هم جهت است چرا که هر چقدر سفر‌ها بیشتر باشد به طبع مصرف بنزین هم بالا می‌رود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط