فونیکسریمکسبهتام

در پی دستور ۸ ماده ای رییس جمهور به خودروسازان

برنامه گسترده ایران خودرو برای توسعه محصولات جدید

عصر خودرو- گروه صنعتی ایران خودرو در پی دستور ۸ ماده ای رئیس جمهور برنامه های گسترده ای را در دستور کار قرار داده که تحقق بخش عمده ی برنامه ها نشان دهنده عزم جدی آبی ها برای حرکت جهادی در مسیر این برنامه است.

برنامه گسترده ایران خودرو برای توسعه محصولات جدید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳:۰۰
  • برنامه گسترده ایران خودرو برای توسعه محصولات جدید
  • برنامه گسترده ایران خودرو برای توسعه محصولات جدید
  • برنامه گسترده ایران خودرو برای توسعه محصولات جدید
  • برنامه گسترده ایران خودرو برای توسعه محصولات جدید

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، گروه صنعتی ایران خودرو در همین راستا و بر اساس آخرین گزارش ها از اول اسفند 1400 تا 21 فروردین ماه بیش از 68 هزار خودرو را تحویل مشتریان داده است که در مقایسه با مدت مشابه در سال 1400 رشد بیش از 2 هزار دستگاهی را نشان می دهد و در حوزه افزایش کیفیت نیز گام های قابل توجهی برداشته شده است اما یکی از مهمترین دستاورد های ایران خودرو برای سال جدید معرفی محصولات جدید با تکنولوژی روز و خروج خودروهای قدیمی مانند سمند و 405 از چرخه تولید است که وزیر صمت مدتی قبل، از پروژه TF21  جدید ایران خودرو در همین راستا بازدید کرد. این خودروساز همچنین پروژه خودرو K125 را نیز پیش رو دارد و به تازگی خبر آغاز تولید کراس اوور جدید هایما 8S نیز در سایت ایران خودرو خراسان منتشر شده که خودرویی به روز با پیشرانه ای قدرتمند برای پاسخ به نیاز مشتریان در رده های بالای قیمت بازار است.

ایران خودرو ضمن بهره گیری از تنوع گسترده قوای محرکه و پویایی در توسعه محصولات جدید در سال گذشته اقدام به معرفی نمونه بهسازی شده و فیس لیفت بسیاری از محصولات کرد و در آغاز سال 1401 نیز نخستین شرایط فروش این خودروساز نشان دهنده ورود خودروهای جدید به سبد محصولات بود اما آنچه در سبد آینده محصولات ایران خودرو به چشم می خورد فراتر از بهسازی محصولات کنونی است و پروژه های آینده نگر را شامل می شود که مهمترین آن پروژه TF21 است. پروژه تازه TF21 که مدت زمان 18ماهه برای نهایی‌سازی آن تعریف شده و همچنین پروژه K125 پروژه‌های استراتژیک جدید ایران خودرو هستند که این دو محصول در سبد موتوری خود، میزبان نخستین پیشرانه 3 سیلندر جدید ایران خودرو نیز خواهند بود تا نسلی جدید از خودروهای ایرانی قدم به میدان بگذارد. این پروژه قرار است به خودرویی کراس اوور در کلاس B بزرگ منجر شود که استاندارد های روز کشور را نیز پاس می کند. این خودرو قابلیت اجرای استانداردهایی مانند تصادف با عابر پیاده، سیستم ایمنی اخطار فشار باد تایر، راهنمایی راننده در تعویض دنده و سیستم پایداری الکترونیکی را دارد و پوشش‌دهنده استانداردهای خودروسازان معتبر جهانی است.

محصول دیگر ایران خودرو در فاز توسعه محصولات مدرن و به روز هایما 8s است که به تولیدات ایران خودرو خراسان افزوده می شود. 8s کراس اوور سایز بزرگ هایما؛ شرکت همکار قدیمی ایران خودرو است که در برهه ای سابقه همکاری تنگاتنگ با مزدا در کشور چین را داشته است و از آن دوره دانش قابل توجهی را کسب کرده و موفقیت این برند تا کنون با دو کراس اوور S5 و S7 بخصوص در نسخه های جدید آن ها مشاهده می شود. 8S با طول 4565 میلیمتر، بزرگتر از S7 پلاس است و با توجه به معرفی آن در سال 2020 به بازار می توان آن را یکی از مدرن ترین خودروهای در آستانه عرضه به بازار ایران نامید. 8S بر پایه پلتفرم جهانی هایما توسعه یافته و از پیشرانه اختصاصی هایما مجهز به توربوشارژر با تزریق سوخت مستقیم با نام Boost Blue بهره می برد که حداکثر توان این خودرو با قلب 1.6 لیتری را به 195 اسب بخار و حداکثر گشتاور آن را به 295 نیوتون متر می رساند و با این ارقام، هایما 8S در زمره قوی ترین خودروهای صفر کیلومتر بازار ایران قرار خواهد گرفت. 8S رقبای متعدد هم کلاسی در بازار دارد که با قیمت گذاری ایران خودرو به سبک دیگر محصولات هایما می تواند تهدید جدی برای آن ها محسوب شود بخصوص آنکه از عمده این رقبا حدود 20 تا 40 اسب بخار قدرت بیشتری ارائه می کند و از آن مهمتر از پشتیبانی شبکه گسترده خدمات پس از فروش ایران خودرو بهره می برد. 8S خودرویی ایده آل برای خانواده هایی است که قصد خرید خودرو در بازه های قیمتی بالای بازار را دارند تا از امکانات و تکنولوژیهای مدرن بهره مند شوند. ظرفیت بار این خودرو در حالت استاندارد 552 لیتر و معادل صندوق بار یک سدان کلاس C است و ظرفیت مخزن سوخت آن به 58 لیتر می رسد تا با مصرف سوخت متوسط 6.9 لیتر در صد کیلومتر توانایی پیشمایش بیش از 840 کیلومتر مسافت را داشته باشد. گیربکس هایما 8S از نوع 6 سرعته اتوماتیک است که وظیفه انتقال قدرت به محور جلو را بر عهده خواهد داشت و از مهمترین امکانات این خودرو می توان به مواردی همچون ورود و استارت بدون کلید، در هوشمند برقی عقب، ترمز کمکی، سیستم کنترل الکترونیکی پایداری ESC، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، کنترل سرعت در سراشیبی، کیسه های هوای جلو، جانبی و پرده ای، سنسور نور و باران ، ترمز پارک برقی، اتوهلد و ... اشاره کرد.

توسعه سبد محصولات و عرضه محصولات به روز یکی از مهمترین محورها در اجرای فرامین 8 ماده ای رییس جمهور به خودروسازان در برنامه ایران خودرو است که با گزینه های به روز و متفاوتی پیگیری می شود و این گزینه های جدید می توانند چهره بازار و صنعت خودرو را تغییر دهند.

خبرنگار: ابراهیم واحدی

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط