فونیکسریمکسبهتام

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی سی. ان. جی مطرح کرد:

جلوگیری از واردات ۸ میلیارد دلاری بنزین با توسعه سی. ان. جی

عصر خودرو- رئیس هیات مدیره انجمن صنفی سی. ان. جی کشور گفت: اکنون قیمت هر لیتر بنزین بالای ۹۰ سنت است و اگر ۳۶۵ روز سال را در نظر بگیریم رقم واردات بنزین با حذف سی. ان. جی از سبد سوخت کشور معادل ۸ میلیارد دلار در سال خواهد بود. در حالی که اگر تنها ۱۰ درصد از این میزان برای حمایت از صنعت سی. ان. جی در نظر گرفته شود، علاوه بر جلوگیری از واردات بنزین می‌توان سهم سی. ان. جی را از ۲۵ میلیون متر مکعب در روز به ۴۰ میلیون متر مکعب افزایش داد.

جلوگیری از واردات ۸ میلیارد دلاری بنزین با توسعه سی. ان. جی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، اردشیر دادرس در نشستی خبری با بیان اینکه با توجه به اینکه جابه‌جایی 100 میلیون لیتر بنزین در کشور حدود 4 میلیون لیتر گازوئیل نیاز دارد، در این بخش نیز صرفه‌جویی اتفاق خواهد افتاد، اظهار کرد: توسعه سی. ان. جی در کشور نیاز به احیا دارد.

    وی افزود: در این زمینه باید خودروسازان، کارگاه‌های تبدیل، کمپرسورسازان، سازندگان کیت، سازندگان مخزن، احداث کنندگان جایگاه، بهره‌برداران، نگهداشت و تعمیرات، بازرسی و معاینه فنی آزمایشگاه‌های تخصصی و خدمات پس از فروش مورد توجه قرار گیرد.

    رئیس هیات مدیره انجمن صنفی سی. ان. جی کشور با اشاره به بدهی دولت قبل، اظهار کرد: دولت قبل بابت طرح هوشمندسازی، بدهی سال 1394 و 1395 و همچنین پرداخت کارمزد ضوابط ایمنی و فنی مصوبه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی مصوبه سال 1397، در مجموع ٢٦۰۰ میلیارد تومان به جایگاه‌داران سی. ان. جی بدهکار است.

    دادرس با بیان اینکه بیش از 4.5 میلیون خودروی دوگانه‌سوز و ٢٥۰۰جایگاه سی. ان. جی در کشور فعال است، گفت: با توجه به ضریب نفوذ شهری 98 درصد و روستایی 90 درصد شبکه گاز در کشور، می‌توان از این ظرفیت برای توسعه صنعت سی. ان. جی و ارتقا آن کمک گرفت.

    وی افزود: این در حالی است که تنها 4 درصد از گاز تولیدی کشور در صنعت سی. ان. جی به مصرف می‌رسد، روزانه حدود 25 میلیون متر مکعب گاز در صنعت سی. ان. جی توزیع می‌شود که اگر کل تولیدات گاز کشور را در نظر بگیریم معادل 4 درصد از گاز تولیدی کشور است و این عدد باید به 10 درصد افزایش پیدا کند و بیش از 2 برابر شود.

    رئیس هیات مدیره انجمن صنفی سی. ان. جی کشور با بیان اینکه جایگاه‌های سی. ان. جی اکنون با 50 درصد ظرفیت کار می‌کنند، گفت: ظرفیت جایگاه‌های سی. ان. جی کشور بیش از 40 میلیون متر مکعب در روز است اما مصرف سی. ان. جی حدود 25 میلیون متر مکعب در روز برآورد می‌شود که به معنای آن است که تنها از 50 درصد از سرمایه کشور در این بخش استفاده می‌کنیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو