فونیکسریمکسبهتام

ممنوعیت تردد کاربراتوری‌ها دوباره بررسی می‌شود

عصر خودرو- سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان محیط زیست گفت: در آخرین جلسه‌ای که در هیئت دولت با موضوع ممنوعیت تردد کاربراتوری‌ها برگزار شد, مقرر شد این موضوع در کمیسیون‌های تخصصی مجدداً بررسی شود, به هیئت دولت بازگردد و در خصوص آن تصمیم‌گیری شود.

ممنوعیت تردد کاربراتوری‌ها دوباره بررسی می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، با وجود تصویب قانونی در هیئت وزیران مبنی بر ممنوعیت تردد موتورسیکلت‌ها و تاکسی‌های کاربراتوری از ابتدای سال 1401 که بخش عظیمی از تولید ذرات آلاینده هوا توسط منابع متحرک را به خود اختصاص داده‌اند؛ با وجود گذشت یک ماه از سال جدید هیچ اقدامی در این خصوص انجام نشده است که دلیل آن مصوبه هیئت دولت در خصوص تعویق اجرای استانداردهای زیست‌محیطی وسایل نقلیه بوده است.

    این مصوبه دولت مورد انتقاد فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و سمیه رفیعی, رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس این مصوبه را در تضاد آشکار با متن صریح قانون هوای پاک دانست.

    علی سلاجقه, رئیس سازمان محیط زیست نیز در این خصوص گفته بود: از ابتدای سال  1401 موتور‌های کاربراتوری باید از رده خارج می‌شدند، که این امر برای دولت و مردم هزینه‌های بسیاری داشت، اما حداکثر 3 ماه به دولت فرصت می‌دهیم موتور‌های قدیمی و فرسوده گازسوز شوند یا اگر بنا به تعویض آن‌ها باشد باید با تسهیلات بدون برگشت موتور‌ها تعویض شوند تا به مردم فشار وارد نشود.

    داریوش گل‌علی‌زاده, سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان محیط زیست در رابطه با آخرین اقدامات در خصوص این موضوع , اظهار کرد: با توجه به ضعف‌هایی که در اجرایی شدن ماده هشت قانون هوای پاک مبنی بر ممنوعیت تردد تاکسی و موتورسیکلت‌های کاربراتوری در 8 کلان‌شهر کشور است, در آخرین جلسه‌ای که در هیئت دولت با حضور دستگاه‌های مسئول در این زمینه برگزار شد, مقرر شد ابعاد مختلف این موضوع در کمیسیون‌های تخصصی با حضور همه دستگاه‌های مسئول مجدداً بررسی شود.

    وی بیان کرد: در این کمیسیون‌های تخصصی سعی می‌شود شبهات مطرح‌شده در خصوص این قانون برطرف شود و در صورت رفع این مسائل و تأمین اعتبارات لازم برای اجرای طرح, این قانون مجدداً به هیئت دولت بازمی‌گردد و در خصوص آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو