فونیکسریمکسبهتام

مهمترین نکاتی که شاهین را متمایز می کند

عصر خودرو- شاهین متفاوت ترین پروژه مهندسی و توسعه محصول سایپا طی بیش از ۳ دهه گذشته است. خودرویی از از پایه شکل گرفت و با هویتی مستقل و اختصاصی به نخستین سدان بومی کلاس C سایپا بدل شد.

مهمترین نکاتی که شاهین را متمایز می کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، سنگین ترین وظیفه روی دوش شاهین از بدو تولد جایگزینی ده ها خودرو مونتاژی در کشور و پاسخ به نیاز مشتریان ایرانی بر اساس نیاز های بومی مردم کشورمان بود که این خودرو با مهندسی دقیق به خوبی از پس آن ها برآمد. با این حال در این مطلب نگاهی به مهمترین نکاتی که شاهین را در بازار و صنعت خودرو ایران متمایز می کند خواهیم داشت.

    گشتاوری فراتر از انتظار
    گشتاور یعنی کشش و شاهین با بهره گیری از پیشرانه 1.5 لیتری توربو با حداکثر گشتاور 178 نیوتون متر یکی از بالاترین گشتاورها را در کلاس خودش تولید می کند که در همراهی با گیربکس 5 سرعته دستی، شتاب قابل توجهی را به ارمغان می آورد.

    طراحی دوست داشتنی
    بر خلاف دیگر خودروهای ایرانی کمتر کسی را خواهید یافت که طراحی سایپا شاهین را دوست نداشته باشد. در قدم نخست طراحی ظاهری شاهین تعریفی جدید از تعریف «هویت» اختصاصی است. زبان طراحی سایپا در شاهین کاملا مشهود است و مردم سخت گیر ایران در نظرسنجی های متعددی از علاقه به المان های متعدد ظاهری این خودرو نظیر فرم بدنه، چراغ های جلو و عقب صحبت کرده اند و این نشان دهنده قدمی مثبت و قابل توجه در تولیدات سایپا است.

    فضای ایده آل خانواده های ایرانی
    فاصله بین دو محور نشان دهنده فضای سرنشینان است و شاهین با فاصله 2650 میلیمتری بین دو محور فضای ایده‌آلی برای سرنشینان جلو و عقب را فراهم می کند و علاوه بر آن به دلیل نیاز عمده خانواده های ایرانی به صندوق بار حجیم، فضای بار این خودرو با 420 لیتر می رسد.

    ایمن در ظاهر و باطن
    ایمنی مهمترین پاشنه آشیل صنعت خودروسازی ایران و سایپا طی دهه های گذشته بوده و دلیل اصلی آن انتقادات وارده به پرتیراژترین خودرو ایران و محصول سایپا یعنی پراید بوده است. سایپا با طراحی شاهین این تفکر را کاملا متحول کرد به گونه ای که شاهین با پاس کردن استاندارد های اروپایی ECE اکنون یکی از ایمن ترین خودروهای بازار ایران به حساب می آید و گواه این مدعا ودیو تست های تصادف این خودرو است که برای نخستین بار به صورت رسمی از سوی سایپا منتشر شده است. شاهین برای چرخ های جلو و عقب از ترمز های دیسکی بهره می برد که این ترمز ها در جلو از نوع خنک شونده هستند. این خودرو همچنین در بخش امکانات ایمنی به دو کیسه هوا، کمربند پیش کشنده سرنشینان جلو، چراغ مه شکن جلو و عقب، چراغ روشنایی در روز (Day light)، چراغ های اتوماتیک (Auto light) (در تیپ G) ، دوربین دید عقب، قفل اتوماتیک در بها در سرعت بالای 10 کیلومتر بر ساعت و باز شدن درب‌ها هنگام تصادف مجهز شده است. در بخش تکنولوژی های ایمنی سیستم ترمز ضد قفل ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD ، سیستم ترمز کمکی BAS نیز به صورت استاندارد در این خودرو نصب شده است و احتمالا در مدل های فول تر سیستم کنترل الکترونیکی پایداری ESP  نیز به این سدان افزوده خواهد شد.

    سبد کامل امکانات
    امکانات رفاهی مهمترین بخش از یک خودرو است که در کنار قوای محرکه آن به چشم می آید. شاهین مجموعه کاملی از این امکانات را در اختیار سرنشینان قرار می دهد و از این جهت به نوعی مجهزترین محصول صنعت خودرو بومی ایران نیز به حساب می آید. شاهین در این بخش از سیستم ورود و استارت بدون کلید بهره می برد و نمایشگر لمسی آن 7 اینچ است که امکان نمایش دوربین عقب در آن فراهم شده و به امکانات مورد پسند خانواده های ایرانی نظیر سانروف، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، چراغ های اتوماتیک و روکش چرم صندلی ها نیز مجهز شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو