فونیکسریمکسبهتام

راهکار تایلند برای کمک به ارزان‌تر شدن خودروهای الکتریکی

عصر خودرو- واحد تایلندی تویوتا موتور روز جمعه (۲۹ آوریل) قراردادی را با تایلند، کشور آسیای جنوب‌شرقی درباره مشوق‌هایی برای ترویج استفاده از خودروهای الکتریکی در پایگاه اصلی تولید خودرو منطقه‌ای امضا کرد.

راهکار تایلند برای کمک به ارزان‌تر شدن خودروهای الکتریکی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، وزارت دارایی تایلند در بیانیه‌ای اعلام کرد که مشوق‌ها شامل معافیت‌های مالیاتی و یارانه‌ها برای کمک به ارزان‌تر شدن خودروهای الکتریکی است.

    وزیر دارایی، آرخوم ترمپیتایاپایسیث پس از امضای این قرارداد گفت که قرارداد با بزرگ‌ترین تولیدکننده خودرو تایلند، "جهشی" برای استفاده از خودروهای برقی در این کشور خواهد بود زیرا مصرف‌کنندگان منتظر پیوستن خودروسازان بزرگ به این طرح بودند.

    رئیس تویوتا موتور تایلند که حدود یک سوم بازار خودرو تایلند را در اختیار دارد گفت: تویوتا در نظر دارد مدل bZ4X  خود را اواخر امسال در تایلند عرضه کند. انتظار می‌رود حداقل پنج خودروساز دیگر در سال جاری به طرح حمایت از خودروهای برقی بپیوندند.

    فدراسیون صنایع تایلند می‌گوید در حال حاضر حدود 260 هزار خودروی برقی در تایلند ثبت شده است و وزارت دارایی انتظار دارد حدود 20هزار دستگاه در سال جاری فروخته شود که تنها کسری از کل خودروهای موجود در خیابان‌هاست.

    آرخوم گفت که تایلند به ارائه اقداماتی برای حمایت از خودروهای الکتریکی برای حفظ جایگاه خود به عنوان بزرگ‌ترین پایگاه تولید خودرو در جنوب شرق آسیا و یازدهمین پایگاه بزرگ تولید خودرو در جهان ادامه خواهد داد. دولت تولید 725 هزار دستگاه خودروی الکتریکی در سال یا 30 درصد از تولید تا سال 2030 را هدف قرار داده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط